بهبود سیستم گرمایش شهر توسط شورای شهر لیدز

شورای شهر لیدز در بخش ساخت‌وساز برای توسعه شبکه گرمایش کم‌کربن برنده جایزه ملی شهر شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌های شورای شهر لیدز برای توسعه شبکه گرمایش منطقه‌ای شهر به میزان ۲۵۰۰ متر، برنده جایزه ملی لیدز شد و هم‌اکنون در حال گذراندن نقطه عطف مهمی است چراکه شورا به‌زودی ساخت‌وساز را آغاز خواهد کرد. این برنامه‌ها نشان‌دهنده گسترش سومین فاز عمده شبکه لوله‌های لیدز است که به‌معنای بهره‌مند شدن ساختمان‌های بیشتری در مناطق جدید شهر از مزایای گرمایش منطقه‌ای قابل‌اعتماد، مقرون‌به‌صرفه و کم‌کربن است.

شورای شهر لیدز تأیید کرده است که عملیات ساخت‌وساز این شبکه از نوزدهم سپتامبر آغاز خواهد شد و مقامات محلی تضمین کردند برای اطمینان از پیاده‌سازی بهبودهای مدنظر، از پروژه سرمایه‌گذاری شبکه حرارتی به‌عنوان یک برنامه بودجه دولتی، سه‌میلیون پوند کمک مالی فراهم می‌کنند تا ۷.۴ میلیون پوند سرمایه در دسترس باشد.

شورای شهر همچنین تصریح کرد که پروژه اصلی گرمایش منطقه‌ای لیدز، با استفاده از گرما و انرژی بازیافتی حاصل از زباله‌های غیرقابل بازیافت در تأسیسات بازیافت و بازیابی انرژی (RERF) برای تأمین آب گرم ساختمان‌های شهر، به مشاغل و ساکنان کمک می‌کند تا از سیستم‌های گرمایشی پرهزینه با سوخت فسیلی دور شوند. شورا همچنین اعلام کرد که سال گذشته شبکه لوله‌های زیرزمینی عایق‌شده که به‌زودی بیش‌از ۲۸ کیلومتر طول خواهد داشت، ۱۵ هزار و ۴۵۴ مگاوات ساعت گرمایش تأمین و به کاهش بیش از دو هزار تن ردپای کربن شهر کمک کرد.

شورای شهر لیدز اطمینان داد که این شبکه ۷۹ میلیون پوندی همچنان در حال گسترش است و به‌طور مرتب ساختمان‌های بیشتری را پوشش می‌دهد. ساختمان‌های دادگاه و دادگستری کل لیدز آخرین سازه‌هایی هستند که برنامه‌های خود را برای پیوستن به این طرح و بهره‌مندی از مزایای آن اعلام کردند. قرار است این دو ساختمان به‌عنوان بخشی از یک برنامه گسترده‌تر ارتقا سبز در سال آینده به این پروژه می‌پیوندند.

پروژه توسعه شبکه گرمایش کم‌کربن منطقه‌ای شورای شهر لیدز با همکاری «وایتال انرژی (Vital Energi)» و استخدام بیش‌از ۴۳۰ نفر شامل ۳۶ کارآموز آغاز به فعالیت خواهد کرد. وایتال انرژی، مبتکر پیشرو بریتانیا در تأمین انرژی‌های کارآمد، طراحی، ساخت، بهره‌برداری و پیاده‌سازی راه‌حل‌های کم‌کربن هم‌چون مراکز انرژی و شبکه‌های گرمایش و سرمایش منطقه‌ای است و در عین حال از تحویل ایمن این پروژه‌ها در هر منطقه عملیاتی اطمینان حاصل می‌کند.

عضو اجرایی شورای شهر لیدز در بخش زیرساخت‌ها و اقلیم از طرح توسعه شبکه گرمایش کم‌کربن منطقه‌ای لیدز به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین پروژه‌های زیرساختی شورا نام برد که باعث تقویت ساختمان‌های عمومی، تجاری و مسکونی بسیاری می‌شود و با گسترش آن به‌زودی کسب‌وکارها و ساکنان بیشتری فرصت لذت بردن از گرمای مقرون‌به‌صرفه، قابل اعتماد و کم‌کربن را خواهند داشت. وی افزود که شورای شهر با پیاده‌سازی این طرح به شهروندان لیدز کمک می‌کند از سیستم‌های پرهزینه مبتنی بر سوخت‌های فسیلی دور شوند و به سمت آینده‌ای سبزتر بروند.

وزیر بازرگانی و نیرو لیدز اعلام کرد: «پیش از این کمک‌های دولتی به خانه‌ها، مشاغل و ساختمان‌های عمومی در مرکز شهر لیدز اجازه داده است تا از استفاده از سوخت‌های فسیلی پرهزینه فاصله بگیرند. بودجه تخصیص‌یافته به این پروژه به‌عنوان آخرین بودجه شبکه حرارتی، به بسیاری دیگر از آن‌ها کمک می‌کند تا از مزایای گرمایش کم‌کربن بهره‌مند شوند.»

وی ادامه داد: «همراه با ارتقا از طریق طرح کربن‌زدایی بخش عمومی دولت، ما نشان می‌دهیم که چگونه سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرفته پاک می‌تواند به محافظت از کاربران و کسب‌وکارها در برابر هزینه‌هایی کمک کند که باعث افزایش قبوض انرژی در بحبوحه هجوم قیمت‌های بالای جهانی می‌شود.»

شورای شهر لیدز اعلام کرد که حذف استفاده از سوخت‌های فسیلی برای ساختمان‌ها عمومی شهر در اولویت قرار دارد چراکه شورا به‌‎دنبال ایجاد آینده‌ای سبزتر در دوران پس از همه‌گیری کرونا و بهبود پایداری است. شورا از پیوستن ساختمان‌های دادگاه و دادگستری کل منطقه به این شبکه به‌عنوان هدف لیدز برای کاهش ردپای کربن و بلندپروازی شورا برای دستیابی به هدف کربن‌صفر شدن خالص تا ۲۰۵۰ نام برد و پروژه توسعه شبکه گرمایش کم‌کربن منطقه‌ای را یک نمونه عالی از همکاری‌های محلی و میان‌دولتی برای مقابله با یک پیشامد مهم ناشی از تغییرات آب‌وهوایی معرفی کرد.

مدیر سرمایه‌گذاری شبکه‌های حرارتی پروژه نیز رشد مداوم این شبکه‌ها در سراسر جهان را عاملی برای تأمین گرمایش و سرمایش کم‌کربن و مقرون‌به‌صرفه برای بیشتر شهرها نسبت به قبل دانست و از تیم قوی شورای شهر لیدز و شرکای آن در راه پیاده‌سازی پروژه توسعه شبکه گرمایش کم‌کربن منطقه‌ای به‌عنوان نمونه‌ای عالی یاد کرد که در حال نمایش چگونگی ارائه تأثیری واقعی در مسیر کربن‌صفر شدن هستند.

کد خبر 603358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.