تصویب قطع‌نامه بازپرداخت مدارس در شورای شهر نیویورک

شورای شهر نیویورک قطع‌نامه بازپرداخت بودجه مدارس دولتی شهر را به اتفاق آرا تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قطع‌نامه بازپرداخت مدارس دولتی نیویورک که با برداشته شدن فشارهای وارده بر شهردار مبنی بر تغییر مسیر وجوه محرک هزینه‌نشده بودجه شهر و لغو کاهش ۴۶۹ میلیون دلاری بودجه مدارس دولتی شهر همراه بود، با رأی کل اعضا به تصویب شورای شهر نیویورک رسید. اعضای شورای شهر پس از تصویب قطع‌نامه خواستار انتقال آن به بودجه وزارت آموزش‌وپرورش شهر شدند.

رئیس شورای شهر نیویورک به‌عنوان یکی از حامیان لایحه مذکور گفت: «شورا با این مصوبه به‌صراحت اعلام کرد که بودجه مدارس باید به‌طور کامل احیا شود. پاسخ‌گویی بیشتری در این زمینه نیاز است. قانون بودجه مدارس به‌ویژه در شرایط فعلی اصلاً الزامی نیست و خواستار لغو بودجه‌ای شده است که شورا در اوایل تابستان امسال به تصویب آن رأی داد. حتی خود قانون‌گذاران نیز اعتراف کردند که در زمان تعیین چنین قانونی گمراه شده بودند.»

شهردار نیویورک بدون هیچ اشاره‌ای به کاهش بحث‌برانگیز بودجه در جلسه مالی ایالتی که بنا به گفته کنترل‌کنندگان وجوه ایالتی در سال ۲۰۲۶ به ۹.۹ میلیون دلار شکاف بودجه منجر می‌شود، تنها به موضوع نگرانی‌های مالی گسترده‌تر شهر پرداخت و گفت لازم است مسئولان شهری واقع‌بین باشند و به اقدامات نامطمئن نپردازند.

رئیس آموزش‌وپرورش نیویورک نیز در پاسخ به این گفته اعلام کرد که دفتر شهردار تلاش خود را به‌کار بست اما نتوانست با بودجه آموزش‌وپرورش کنار بیاید و افزود: «ما برای بازگرداندن بودجه مدارس دولتی با دولت مذاکره کردیم و نتوانستیم با آن‌ها به توافق برسیم. از سوی دیگر پول بیشتر نمی‌تواند مشکلات مالی طولانی‌مدت این بخش را برطرف کند و لازم است در درازمدت برنامه‌ای برای سیستم مدارس دولتی ایجاد شود که منابع شهری و ایالتی بتوانند نیازهای دانش‌آموزان و اهداف آموزشی را متعادل کند.»

شورای شهر نیویورک با در نظر گرفتن تمام مباحث پیش‌آمده، چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی جدید برای بیش‌از یک‌میلیون دانش‌آموز ثبت‌نام شده در مدارس دولتی، رأی نهایی خود را برای بازگرداندن بودجه قطع‌شده صادر کرد و اعضای شورا هشدار دادند که کاهش بودجه دانش‌آموزان مدارس دولتی به‌معنای بزرگ‌تر شدن اندازه کلاس‌های هنری، ورزشی، زبان و سلامت روان برای جا دادن تعداد بیشتری از دانش‌آموزان و کاهش فعالیت‌های بعد از مدرسه برای آن‌ها خواهد بود.

اعضای شورا این اقدام را برابر با کاهش‌هایی در بخش‌های اساسی مدارس معرفی کردند که در آینده نمی‌توان از پس تبعات ناشی از آن‌ها برآمد. کاهش‌هایی که باعث می‌شود بچه‌های شهر با چالش تحصیلی بی‌سابقه‌ای در زمینه یادگیری مواجه شوند به‌ویژه که دانش‌آموزان به‌تازگی از بحران پیش‌بینی‌نشده آموزش از راه دور در دوران کووید -۱۹ عبور کردند که بسیاری از آن‌ها برای گذراندنش از آمادگی‌های لازم برخوردار نبودند. به همین دلیل معتقدند اکنون زمان آن نیست که از مدارس خواسته شود اقدامات بیشتری را با امکانات و بودجه کمتر انجام دهند.

کد خبر 603357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.