بحران هزینه‌های زندگی گریبان شورای شهر دربی را گرفت

شورای شهر دربی اعلام کرد که با وجود افزایش هزینه صورت‌حساب‌های انرژی و کاهش بودجه مجبور است چراغ‌های خیابان‌ها را به‌ویژه با آغاز فصل سرد و افزایش نیاز به انرژی خاموش کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر دربی از احتمال متوقف شدن خدمات‌رسانی خود در بخش‌های اصلی شهر و خاموش کردن چراغ‌های خیابان‌ها خبر داد چراکه این نهاد نیز تحت‌تأثیر بحران هزینه‌های زندگی قرار گرفته است. اعضای شورای شهر از بحران فشارهای مالی ۱۰.۸ میلیون پوندی خبر داده‌اند که شورای شهر را به بازنگری‌های گسترده در امور مالی و هزینه‌های عمومی سوق داده است. شورا نگران اقداماتی است که باید طی ماه‌های پیش رو به‌کار گیرد چراکه در حال حاضر شوراهای سراسر بریتانیا و خانواده‌های ساکن در این کشور با بزرگ‌ترین بحران مالی طی چند دهه اخیر مواجه شده‌اند.

افزایش بیش‌از ۱۰ درصدی نرخ تورم بریتانیا باعث شده است که صورت‌حساب انرژی شورای شهر دربی یک میلیون پوند بیشتر از سال گذشته باشد و همین امر باعث شد که مقامات نگران با نوشتن نامه به نخست‌وزیر جدید کشور، لیز تراس، خواستار دریافت بودجه فوری برای کمک به عبور شورا از بحران پیش‌آمده بشوند. بااین‌وجود این نگرانی وجود دارد که شورا کمک کافی دریافت نکند و همین امر مسئولان را به اتخاذ تصمیم‌های ناراحت‌کننده و انتخاب‌های دشوار بیشتر برای مدیریت شرایط در طولانی‌مدت سوق داده است.

شورای شهر دربی همچنین نگران است که این بحران مالی به‌حدی وخیم باشد که نتواند الزامات قانونی برای ارائه بودجه متعادل در پایان سال مالی را برآورده کند که همه این موارد در کنار هم حاکی از آغاز دوران تاریکی برای شهر است چراکه پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های روشنایی خیابان‌های شورا به‌دلیل افزایش هزینه برق ۵۰۰ هزار پوند افزایش داشته باشد. بنابراین شورای شهر دربی در حال بررسی گزینه‌هایی به‌منظور راه‌اندازی چراغ‌های خیابانی نوین در سطح شهر برای آینده است اما در وهله کنونی نیاز دارد برای کاهش هزینه‌ها زمان روشن و خاموش شدن چراغ‌های فعلی را تغییر دهد.

شورا همچنین به‌دنبال صرفه‌جویی بیش‌از یک‌میلیون پوند در هزینه‌های حمل‌ونقل کودکان از خانه به مدرسه است (طرحی که از کودکان دارای مشکلات یادگیری حمایت می‌کند) و در حال مشورت با کاربران این سرویس‌ها و والدین کودکان مذکور است تا راهکارهایی عملیاتی برای کاهش هزینه‌ها به‌دست آورد و اعلام کرده است که گزینه‌های پیشنهادی آینده در مورد هزینه‌های مراقبت‌های اجتماعی کودکان و بزرگسالان را نیز به‌دقت بررسی می‌کند.

شورای شهر دربی از نزدیک در حال بررسی جذب نیروی کار است و در نظر دارد ۷۵ جایگاه شغلی خالی خود را به تنها مواردی کاهش دهد که استخدام نیرو در آن‌ها ضرورت دارد. این اقدام باعث کاهش قابل‌توجهی در مناصب شغلی خالی شورا خواهد شد، بااین‌حال شورا اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای تعدیل کارکنان فعلی در سال مالی جاری ندارد.

شورای شهر از سوی دیگر در حال بررسی تمام پروژه‌های سرمایه‌ای فعلی خود است که در حال حاضر شامل طرح‌های ساختمانی می‌شود تا دریابد به چه میزان می‌تواند در روند پیاده‌سازی آن‌ها صرفه‌جویی کند. در این راستا هزینه تمام پیشنهادات ارائه‌شده را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ضروری یا غیرضروری بودن آن‌ها را برای سال مالی جاری بسنجد. علاوه بر این شورا با توجه به ناتوانی در استخدام کارمند برای مناصب خالی سازمانی از سایرین خواسته است که مسئولیت‌های این بخش‌ها را خود بر عهده بگیرند.

یکی از اعضای کابینه امور مالی شورای شهر دربی ضمن ابراز نگرانی در زمینه شرایط پیش‌آمده از دولت خواست تا حد امکان به شورا و مردم دربی کمک کند چراکه اوضاع فعلی واقعاً نیازمند مداخله دولت است. وی ضمن اشاره به اولویت داشتن خانوارهای سراسر بریتانیا نسبت به دولت‌های محلی، اظهار کرد که شورای شهر دربی در یک دوراهی قرار گرفته است که در آن باید به‌طور بالقوه دست به انتخاب‌های دشوار برای بودجه سال آینده بزند.

مدیر راهبردی امور مالی شورای شهر تأکید کرد: «در وهله کنونی وضعیت مالی شورای شهر دربی از شوراهای محلی دیگر در سراسر بریتانیا بهتر است اما شورا به ارائه یک بودجه متوازن نیاز دارد، چراکه هنوز قطعی نیست دولت‌های محلی برای سال مالی جدید بودجه‌ای دریافت می‌کنند یا خیر و تاکنون هیچ نشانه‌ای در این مورد وجود نداشته است. بااین‌حال اعضای شورای شهر به‌طور فعالانه در حال حذف هزینه‌های اضافی هستند تا در این شرایط فقدان اطمینان بتوانیم بودجه را تا پایان سال متعادل کنیم و از بروز مشکلات احتمالی ناگوار پیشگیری به‌عمل آوریم.»

کد خبر 603356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.