برنامه شورای شهر منچستر برای تغییرات اقلیمی

شورای شهر منچستر در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی شهر یک برنامه عملیاتی تغییرات آب‌وهوایی را به‌ مرحله اجرا گذاشته است که مطابق با آن میزان انتشار مستقیم کربن در شهر تا سال ۲۰۲۵ به نصف کاهش خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی، شورای شهر منچستر یک برنامه عملیاتی تغییرات آب‌وهوایی را مورد بررسی قرار داده است که دربردارنده پیشرفت و گام‌های بعدی شورای شهر در مأموریت خود برای نصف کردن انتشار مستقیم کربن تا سال ۲۰۲۵ است. تعیین هدف کاهش ۵۰ درصدی نخستین و مهم‌ترین نقطه عطفی به‌شمار می‌رود که در این برنامه مورد بررسی قرار دارد؛ چرا که شورای شهر در تلاش است تا پیش از سال ۲۰۳۸ به یک سازمان کربن‌صفر تبدیل شود. این اقدام کمک مستقیم شورای شهر به هدف منچستر برای کربن‌صفر شدن شهر حداکثر تا سال ۲۰۳۸ محسوب می‌شود.

شورای شهر منچستر در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ به این کاهش ۵۰ درصدی دست یابد که تاکنون ۳۰ درصد از آن به‌واسطه طیف وسیعی از اقدامات از جمله مقاوم‌سازی ساختمان‌های متعلق به شورای شهر و برقی‌سازی وسایل نقلیه سازمان از جمله بسیاری از کامیون‌های حمل زباله از سال ۲۰۲۰ محقق شده است. تخصیص بودجه ۱۹۲ میلیون پوندی برای دستیابی به این هدف تا این لحظه بیانگر اولویت شورای شهر برای کربن‌صفر شدن است.

شورای شهر گام‌های بعدی خود را مقاوم‌سازی ساختمان‌های بیشتر متعلق به شورای شهر در راستای بهبود بهره‌وری انرژی، برقی‌کردن ناوگان‌های حمل‌ونقل شهری بیشتر و مشارکت در تولید انرژی در مقیاس بزرگ خواه با خرید مزرعه خورشیدی برای خود شورای شهر یا از طریق خرید مستقیم انرژی از یک منبع انرژی تجدیدپذیر معرفی کرد.

شورا خاطرنشان کرد که طرح به روز شدن شورای شهر در زمینه اقدامات اقلیمی همچنین به‌دنبال ایجاد یک نقش رهبری برای شورا در راستای حمایت و تأثیرگذاری بر سازمان‌ها و مردم در سراسر شهر به منظور کاهش انتشار کربن است. شورای شهر از اعضای خود نیز درخواست کرده است در مورد چارچوب تغییرات آب‌وهوایی به روز شده در سطح شهر نظرات خود را ارائه دهند. این اقدام مقیاس اقدامات جمعی مورد نیاز برای رسیدن شهر به نقطه عطف ۵۰ درصدی کاهش انتشار کربن را مشخص می‌کند که در حال حاضر منچستر در مسیر دستیابی به آن قرار ندارد. از سوی دیگر به شهر کمک می‌کند دوباره به مسیر کاهش انتشار خود بازگردد و در چارچوب بودجه‌ای عمل کند که در محدوده علم کربن‌صفر شهر تعیین شده است.

رهبر شورای شهر منچستر ضمن اشاره به پیشتاز بودن شورای این شهر در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مستقیم اعلام کرد که شورای شهر منچستر سابقه‌ای غنی و درخشان در زمینه مقابله با انتشار کربن دارد و در مسیر رسیدن به هدف نصف کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۵ تا این لحظه موفق عمل کرده است.

وی برنامه اقدام علیه تغییرات آب‌وهوایی شورای شهر را نشان‌دهنده عزم مقامات برای پیشبرد سریع‌تر و بهتر اقدامات معرفی کرد و گفت: همه ما می‌دانیم که سود واقعی از کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای خود شهر است. با این وجود هنوز شهر به عنوان یک کل تحت این هدف قرار ندارد. این چیزی است که همه ما باید با آن مقابله کنیم، شهر به عنوان یک کل باید کارهای بیشتری انجام دهد. نقش رهبری خود را در حمایت و تأثیرگذاری بر شهر در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به‌خوبی می‌شناسیم.

رهبر شورای شهر منچستر خاطرنشان کرد شورای شهر در حالی می‌تواند در مسیر کربن‌صفر شدن منچستر تا سال ۲۰۳۸ یا زودتر از آن دستاوردهای زیادی را در سطح محلی به‌دست آورد که دولت ملی تقویت و منابع جدید مالی خصوصی باز شود.

عضو اجرایی محیط‌زیست شورای شهر نیز اعلام کرد: تغییرات آب‌وهوایی یک بحران انتزاعی آینده نیست. همان‌طور که در ماه‌های اخیر گرمای شدید و جاری شدن سیل، خواه در اینجا یا در سایر نقاط جهان، اثرات این تغییرات را نشان داده است، بحران آب‌وهوایی برای همه جای جهان است و همه ما نقشی در کاهش اثرات آن و همچنین انعطاف‌پذیری بیشتر در برابر تغییرات اقلیمی داریم.

وی در حالی که پیشرفت‌های فعلی شورا در برنامه اقدامات آب‌وهوایی را مایه دلگرمی معرفی می‌کرد، با اشاره به افزایش بحران هزینه‌های زندگی و ایجاد چالش‌های جدید برای شهروندان تصریح کرد که اقدامات بیشتری لازم است و در تلاش خواهیم بود تا از طریق اقدامات بهره‌وری انرژی در املاک به کاهش صورت‌حساب‌های ساکنان کمک کنیم.

کد خبر 603354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.