برنامه شورای شهر منچستر برای تغییرات اقلیمی

استراتژی جدید آب‌وهوایی شورای شهر ایست‌رایدینگ، شورای شهر دربی درگیر بحران هزینه‌های زندگی، تصویب قطع‌نامه بازپرداخت بودجه مدارس در شورای شهر نیویورک، بهبود سیستم گرمایش شهر توسط شورای شهر لیدز و کمک‌های شورای شهر هال برای بهسازی خانه‌ها، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی، شورای شهر منچستر یک برنامه عملیاتی تغییرات آب‌وهوایی را مورد بررسی قرار داده است که دربردارنده پیشرفت و گام‌های بعدی شورا در مأموریت خود برای نصف کردن انتشار مستقیم کربن تا سال ۲۰۲۵ است. تعیین هدف کاهش ۵۰ درصدی نخستین و مهم‌ترین نقطه عطفی به‌شمار می‌رود که در این برنامه مورد بررسی قرار دارد، چراکه شورای شهر در تلاش است تا سال ۲۰۳۸ یا حتی زودتر به یک سازمان کربن‌صفر تبدیل شود. این اقدام کمک مستقیم شورا به هدف منچستر برای کربن‌صفر شدن شهر حداکثر تا سال ۲۰۳۸ محسوب می‌شود. شورای شهر گام‌های آینده خود را مقاوم‌سازی ساختمان‌های بیشتر متعلق به شورا در راستای بهبود بهره‌وری انرژی، برقی‌کردن ناوگان‌های حمل‌ونقل شهری بیشتر و مشارکت در تولید انرژی در مقیاس بزرگ خواه با خرید مزرعه خورشیدی برای خود شورا یا از طریق خرید مستقیم انرژی از یک منبع انرژی تجدیدپذیر معرفی کرد.

رهبر شورای شهر منچستر ضمن اشاره به پیشتاز بودن شورای این شهر در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مستقیم اعلام کرد که شورای شهر منچستر سابقه‌ای غنی و درخشان در زمینه مقابله با انتشار کربن دارد و در مسیر رسیدن به هدف نصف کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۵ تا این لحظه موفق عمل کرده است.

ایست‌رایدینگ؛ استراتژی جدید آب‌وهوایی شورای شهر

شورای شهر ایست‌رایدینگ به‌منظور تدوین و برنامه‌ریزی برای یک استراتژی جدید اقدام علیه تغییرات آب‌وهوایی، در حال برگزاری جلساتی با ساکنان شهر است تا در تدوین پیش‌نویس مواد اولیه این استراتژی جدید از مشارکت ساکنان بهره‌مند شود. این استراتژی تعیین‌کننده چشم‌انداز و بلندپروازی‌های مقامات محلی شهر در مورد تغییرات آب‌وهوایی در سراسر ایست‌رایدینگ و مشخص‌کننده فرصت‌هایی برای اقدامات آینده است.

شورا امیدوار است که این استراتژی ساکنان را ترغیب کند تأثیرات خود را بر آب‌وهوا در نظر بگیرند و بدانند که هر اقدامی مهم است، همچنین در نظر داشته باشند که موفقیت در مقابله با تغییرات آب‌وهوایی تنها از طریق همکاری‌های مشترک حاصل می‌شود و ساکنان را تشویق کرده است پیش از تکمیل نظرسنجی، زمانی را برای مطالعه خلاصه ارائه‌شده در سایت شورای شهر صرف کنند که حاوی اطلاعات پیش‌نویس کلیدی استراتژی تغییرات آب‌وهوایی است.

دربی؛ شورای شهر درگیر بحران هزینه‌های زندگی

شورای شهر دربی از احتمال متوقف شدن خدمات‌رسانی خود در بخش‌های اصلی شهر و خاموش کردن چراغ‌های خیابان‌ها خبر داد چراکه این نهاد نیز تحت‌تأثیر بحران هزینه‌های زندگی قرار گرفته است. اعضای شورای شهر از بحران فشارهای مالی ۱۰.۸ میلیون پوندی خبر داده‌اند که شورای شهر را به بازنگری‌های گسترده در امور مالی و هزینه‌های عمومی سوق داده است. شورا نگران اقداماتی است که باید طی ماه‌های پیش رو به‌کار گیرد، چراکه در حال حاضر شوراهای سراسر بریتانیا و خانواده‌های ساکن در این کشور با بزرگ‌ترین بحران مالی طی چند دهه اخیر مواجه شده‌اند.

افزایش بیش از ۱۰ درصدی نرخ تورم بریتانیا باعث شده است که صورت‌حساب انرژی شورای شهر دربی یک‌میلیون پوند بیشتر از سال گذشته باشد و شورای شهر دربی نگران است که وخامت این بحران مالی به‌حدی بالا باشد که نتواند الزامات قانونی برای ارائه بودجه متعادل در پایان سال مالی را برآورده کند. همه این موارد در کنار هم حاکی از آغاز دوران تاریکی برای شهر است، چراکه پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های شورا برای روشنایی خیابان‌های شهر به‌دلیل افزایش هزینه برق ۵۰۰ هزار پوند افزایش داشته باشد و شورا مجبور شود چراغ‌های خیابان‌های شهر را خاموش کند.

نیویورک؛ تصویب قطع‌نامه بازپرداخت بودجه مدارس در شورای شهر

قطعنامه بازپرداخت بودجه مدارس دولتی نیویورک که با برداشته شدن فشارهای وارده بر شهردار مبنی بر تغییر مسیر وجوه محرک هزینه‌نشده بودجه شهر و لغو کاهش ۴۶۹ میلیون دلاری بودجه مدارس دولتی شهر همراه است، با رأی کل اعضا به تصویب شورای شهر نیویورک رسید. اعضای شورای شهر پس از تصویب قطعنامه خواستار انتقال آن به بودجه وزارت آموزش‌وپرورش شهر شدند.

رئیس شورای شهر نیویورک به‌عنوان یکی از حامیان لایحه مذکور گفت: «شورا با این مصوبه به‌صراحت اعلام کرد که بودجه مدارس باید به‌طور کامل احیا شود. پاسخگویی بیشتری در این زمینه نیاز است، چراکه قانون کاهش بودجه مدارس اصلاً الزامی نبود و خواستار لغو بودجه‌ای است که شورا در اوایل تابستان امسال به تصویب آن رأی داد. حتی خود قانون‌گذاران نیز اعتراف کردند که در زمان تعیین چنین قانونی گمراه شده بودند.»

شورای شهر نیویورک با در نظر گرفتن تمام مباحث پیش‌آمده، چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی جدید برای بیش‌از یک‌میلیون دانش‌آموز ثبت‌نام شده در مدارس دولتی، رأی نهایی خود را برای بازگرداندن بودجه قطع‌شده صادر کرد و اعضای شورا هشدار دادند که کاهش بودجه دانش‌آموزان مدارس دولتی به‌معنای بزرگ‌تر شدن اندازه کلاس‌های هنری، ورزشی، زبان و سلامت روان برای جا دادن تعداد بیشتری از دانش‌آموزان و کاهش فعالیت‌های بعد از مدرسه برای آن‌ها خواهد بود که به‌ویژه در وهله کنونی و در زمان عبور از عواقب ناشی از کووید -۱۹ بر دانش‌آموزان به هیچ‌وجه جایز نیست.

لیدز؛ بهبود سیستم گرمایش شهر توسط شورای شهر

برنامه‌های شورای شهر لیدز برای توسعه شبکه گرمایش منطقه‌ای شهر به میزان ۲۵۰۰ متر، برنده جایزه ملی لیدز شد و هم‌اکنون در حال گذراندن نقطه عطف مهمی است، چراکه شورا به‌زودی ساخت‌وساز این فاز را آغاز خواهد کرد. این برنامه‌ها نشان‌دهنده گسترش سومین فاز عمده شبکه لوله‌های گرمایشی لیدز و به‌معنای بهره‌مند شدن ساختمان‌های بیشتری در مناطق جدید شهر از مزایای گرمایش منطقه‌ای قابل‌اعتماد، مقرون‌به‌صرفه و کم‌کربن است.

شورای شهر لیدز تأیید کرده است که عملیات ساخت‌وساز این شبکه از نوزدهم سپتامبر آغاز خواهد شد و مقامات محلی تضمین کردند برای اطمینان از پیاده‌سازی بهبودهای مدنظر، از پروژه سرمایه‌گذاری شبکه حرارتی به‌عنوان یک برنامه بودجه دولتی، سه‌میلیون پوند کمک مالی فراهم می‌کنند تا ۷.۴ میلیون پوند سرمایه برای این پروژه در دسترس باشد.

شورای شهر همچنین تصریح کرد که پروژه اصلی گرمایش منطقه‌ای لیدز، با استفاده از گرما و انرژی بازیافتی حاصل از زباله‌های غیرقابل بازیافت در تأسیسات بازیافت و بازیابی انرژی (RERF) برای تأمین آب گرم ساختمان‌های شهر، به مشاغل و ساکنان کمک می‌کند تا از سیستم‌های گرمایشی پرهزینه با سوخت فسیلی دور شوند.

هال؛ کمک‌های بلاعوض شورای شهر برای بهسازی خانه‌ها

شورای شهر هال از هزاران نفر از مردم شهر دعوت کرده است که برای دریافت کمک هزینه‌های بهسازی خانه‌های خود در راستای کاهش هزینه‌های فصل سرد درخواست بدهند تا خانه‌های خود را برای زمستان گرم‌تر کنند. بنا به ادعای شورای شهر، این پیشنهاد که شامل عایق کردن سقف و دیوارها و نصب دیگ‌های بخار جدید می‌شود، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه نصب، می‌تواند سالانه تا ۷۵۰ پوند در قبوض انرژی خانواده‌ها صرفه‌جویی به همراه داشته باشد.

شورای شهر هال در این زمینه این‌گونه توضیح داد که با افزایش شدید قیمت انرژی، نگرانی‌های فزاینده‌ای در این مورد وجود دارد که مردم چگونه می‌توانند از عهده افزایش قیمت‌های انرژی به‌ویژه در زمستان برآیند. لذا این طرح برای کمک به بازنشستگان به‌ویژه با پیشنهاد نصب رایگان عایق سقف و دیوار، دیگ‌های بخار جدید و سیستم‌های گرمایش مرکزی جدید طراحی شده است. ساکنان خصوصی نیز برای درخواست عایق‌بندی خانه‌های خود تنها ملزم به پرداخت ۹۹ پوند هستند. شورای شهر همچنین خاطرنشان کرد که برای واجد شرایط بودن دریافت این کمک معیارهایی وجود دارد که باید رعایت شوند، بنابراین نامه‌هایی از سوی شورا به خانوارهای واجد شرایط در شهر ارسال شده است.

درخواست‌ها برای بهبود بهره‌وری انرژی در پایان سپتامبر ۲۰۲۲ یا در صورتی که میزان درخواست‌ها به سقف بودجه تعیین‌شده برسد بسته خواهد شد.

کد خبر 603349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.