گام بلند در حمل و نقل عمومی، برای تحقق «اصفهانِ من؛ شهرِ زندگی»

امروز (چهارشنبه) خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی و سامانه هوشمند حمل‌ونقل عمومی (اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس) با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهریورماه ۱۴۰۱ از نیمه گذشته است و بوی ماه مهر، به مشام می‌رسد؛ همه در تکاپوی تدارک برای سال تحصیلی جدید هستند؛ خانواده‌ها در پی خرید کیف و کفش، مدارس به دنبال آماده‌سازی محیط آموزشی و در این میان، مدیریت شهری نیز به منظور روان‌سازی ترافیک، تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی شهر را در دستور کار خود قرار داده است.

امروز دو پروژه بزرگ حمل و نقلی شهر با حضور مدیران شهری به بهره‌برداری رسید که با حاشیه‌هایی خواندنی همراه بود.

* مراسم بهره‌برداری از خط چهارم اتوبوس‌های تندرو در مسیر شرق به غرب اصفهان و پایانه ترکیبی جی، نخستین بخش از ایستگاه آئین افتتاح امروز مدیریت شهری بود.

* شهردار اصفهان، رئیس و چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، رئیس پلیس راهور استان و جمعی از اصحاب رسانه استان در این مراسم حضور داشتند تا آنچه که به همت مدیران شهری اتفاق افتاده از نزدیک ارزیابی و «به احترام مردم اصفهان» افتتاح کنند.

*ابوالفضل توکلی، مدیر عامل سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان در رابطه با روند افتتاح پایانه ترکیبی جی و همچنین اقدامات صورت گرفته در زمینه راه اندازی پایانه اندیشه در منطقه غرب شهر، توضیح داد و گفت: ایجاد پایانه ترکیبی جی در راستای ایجاد هم‌افزایی و مشارکت در دوره ششم شورای اسلامی شهر و با تاکید مدیریت شهری اصفهان انجام شده است.

*سید عباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان نیز به تبیین و تشریح خصوصیات خط چهارم بی. آر. تی که از شرق به غرب اصفهان حرکت می‌کند، پرداخت و از هزینه ۱۵۰ میلیاردی، برای افتتاح این خط خبر داد.

*علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان به همراه اعضای شورای شهر و مدیران شهری از مرکز معاینه فنی خودروهای سواری و سبک پایانه جی بازدید کردند.

*خط چهارم اتوبوس تندرو اصفهان که از خط از پایانه ترکیبی درون و برون‌شهری جی آغاز و پس از عبور از خیابان‌های هشت‌بهشت شرقی و غربی، فرشادی، میدان امام حسین (ع)، خیابان شیخ بهایی و آتشگاه به پایانه سه راه درچه ختم می‌شود، به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

* در ادامه مسیر، مسئولان شهری به همراه اصحاب رسانه، بعد از بازدید از پایانه ترکیبی جی، سوار بر اتوبوس بی. آر. تی، برای افتتاح سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی، به سمت چهارراه تختی حرکت کردند.

* افتتاح خط چهارم اتوبوس تندرو با استقبال زیاد شهروندان روبه‌رو شد. در خیابان هشت بهشت شرقی تعدادی از ورزشکاران ورزشگاه شهید خرازی سوار بر اتوبوس شدند.

یکی از جوانان ورزشکار می‌گوید: واقعاً این مسیر به اتوبوس بی. آر. تی نیاز داشت. ما هر روز مجبور بودیم کرایه زیادی بدهیم و با اسنپ یا تاکسی مسیر ورزشگاه تا خانه را طی کنیم.

* یک بانوی روشن دل و یک جوان ویلچرنشین در مسیر خط با هدایت مسافران و کمک راننده از طریق تکنولوژی «زانوزدن» اتوبوس‌های تندروی جدید و استفاده از رمپ وارد اتوبوس شدند؛ یکی از آنها می‌گوید: «هر موقع می‌خواستم با اتوبوس به آموزشگاه بروم، استرس می‌گرفتم. امروز شنیدم می‌توانم از اتوبوس جدید استفاده کنم. امتحان کردم، خدا را شکر که از فردا با همین اتوبوس‌ها سفر می‌کنم.»

*در خیابان فرشادی یک توریست خارجی سوار اتوبوس شد، خط چهارم بی آر تی، جزو خطوط اتوبوسرانی است که به دلیل وجود ابنیه تاریخی متعدد در مسیر خود، چون میدان امام (ره)، منارجنبان و آتشگاه، گردشگران نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

*سید علی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در جمع مدیران شهر تاکید کرد: نیاز است نقشه‌های به‌روز شهر اصفهان با متون و ترجمه‌های زبان انگلیسی در اتوبوس این خط نصب شود، تسلط رانندگان اتوبوس این خط به زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط و هدایت گردشگران و آموزش همگانی به شهروندان، ضروری است.

* شهردار اصفهان و هیئت همراه با حضور در ایستگاه اتوبوس چهارراه تختی، سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی که برای اطلاع‌رسانی از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها طراحی شده را مورد بهره برداری قرار دادند و از روند عملکردی این سامانه اطلاع یافتند؛ این سامانه با اسم «اصرو» برای دانلود و استفاده شهروندان، از امشب بر روی درگاه اینترنتی شهرداری اصفهان، به آدرسmy.isfahan.ir قرار داده می‌شود.

*این سامانه به نحوی طراحی شده که زمان تقربی (یک دقیقه) رسیدن اتوبوس را به ایستگاه‌ها برای شهروندان مشخص می‌کند و قابلیت پرداخت الکترونیکی هزینه سفر را دارد.

*همچنین بر اساس اعلام مسئولان شرکت واحد اتوبوسرانی ۵۰ عدد مانیتور هوشمند (AVL) در برخی از ایستگاه‌های پرتردد شهر برای نمایش زمان رسیدن اتوبوس و اطلاع از خطوط فعال اتوبوس در آن ایستگاه نصب شده است.

*شهردار و هیئت همراه وارد سالن کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان شده و حسین حق‌شناس، نخستین سخنران مراسم بود که ضمن توضیح جامع سامانه «اصرو» به عنوان سامانه موقعیت یاب اتوبوس و پرداخت الکترونیکی هزینه سفر، چرایی طراحی این سامانه را تشریح کرد.

*محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اختصاص بودجه مناسب به حوزه حمل‌ونقل و تلاش‌های انجام گرفته، ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال شهر در مهرماه به یک‌هزار دستگاه افزایش می‌یابد؛ البته کار طاقت‌فرسایی است، زیرا در سال ۱۳۹۶ هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومان بود، اما اکنون این رقم به پنج میلیارد تومان افزایش یافته است.

* در ادامه علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با اشاره به شعار «به احترام مردم اصفهان»، کلید آغاز به کار اپلیکیشن «اصرو» سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی را به صورت رسمی روشن کرد.

*در پایان این آئین بهره برداری، از عباس آشوری (قهرمان ورزشی)، سید داوود حسینی (راننده نمونه اخلاق)، اصغر سعیدی (راننده بدون تصادف)، ابوالقاسم ابراهیمیان (فرزند شهید)، مصطفی اسفندیاری (قهرمان ملی ورزشی)، داریوش کاراموزیان (راننده نمونه اخلاق) و وحید جمالی‌جم (به واسطه مسئولیت اجتماعی، کمک به توان خواهان) و رسول قاسمی (به دلیل راه‌اندازی خیریه شخصی و جمع‌آوری کمک‌های همکاران برای کودکان سرطانی) از کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی، علی‌محمد ربیعی کارگر خدماتی پایانه کاوه که چندی پیش کیفی پر از دلار به ارزش ۳۵ میلیون تومان و اصغر زارعان نیروی حفاظت فیزیکی پایانه صفه که مقداری طلا به ارزش ۴۰ میلیون تومان را پیدا کرده و تحویل داده بود، تجلیل شد.

کد خبر 603303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.