لزوم ایجاد توافق بین کلان‌شهرها برای زمان بحران

شهردار تبریز با تأکید بر ایجاد اشتراک بین کلان‌شهرها گفت: در مواقع بحران، باید توافق بین کلان‌شهرها به‌ویژه کلان‌شهرهای فعال در حوزه قطار شهری منعقد شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار در نشست اعضای اتحادیه قطار شهری‌های کشور و حمل‌ونقل و ترافیک به میزبانی شهرداری تبریز اظهار کرد: موضوع ترافیک، هوای پاک و بحث‌هایی که در انرژی اهمیت پیدا کرده است، بر کسی پوشیده نیست و اکثر کشورها به این سمت حرکت کرده‌اند که در این راستا یکی از محورهایی که در حوزه انرژی، هوای پاک و ترافیک می‌تواند کمک کند، مترو است.

وی افزود: مترو از پرهزینه‌ترین بخش‌های مدیریت شهری است، اما با این حال نتیجه اقدامات شهرداری‌ها در پروژه‌های قطار شهری در سطح جامعه و افکار عمومی چندان پررنگ نیست.

شهردار تبریز با بیان اینکه پروژه‌های مترو در اکثر کشورها به دلیل هزینه‌بر بودن در زمان مشخص به بهره‌برداری نرسیده است، تاکید کرد: دولت می‌تواند از توان شهرداری‌ها برای ارائه خدمات خود به شهروندان بهره‌مند شود و از یک سو، آمادگی خود را برای پوشش ارائه خدمات اعلام کرده است.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات اساسی خطوط مترو، بحث تأمین مالی است که معتقدم روش‌های جدید و قابل وصول‌تر تأمین مالی وجود دارد، زیرا الگوهای مالی مناسبی در صندوق‌ها ایجاد شده و اگر ظرفیت‌های بورس با حمایت دولت و بسترسازی بانک مرکزی انجام گیرد، می‌توان مدل‌های جدید را در قالب همین پیشنهاد به دولت ارائه کرد.

هوشیار با تأکید بر ایجاد اشتراک بین کلان‌شهرها افزود: در مواقع بحران باید توافق بین کلان‌شهرها به‌ویژه کلان‌شهرهای فعال در حوزه قطار شهری منعقد شود.

کد خبر 603285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.