کسب جایزه انجمن ریاضی ایران توسط ۲ عضو علمی دانشگاه صنعتی اصفهان

در آیین افتتاحیه پنجاه‌وسومین کنفرانس ریاضی ایران در دانشگاه مازندران، جایزه ویژه انجمن ریاضی ایران در هندسه و توپولوژی (جایزه هشترودی) به مجید گازر، عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان و احمد شوقی، پژوهشگر پسادکتری این دانشکده اهدا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، پژوهش‌های مشترک گازر و شوقی با موضوع توپولوژی در موسیقی تاکنون منجر به پذیرش چهار مقاله و انتشار سه عنوان در ژورنال‌های معتبر علمی شده‌است. از این مقالات یک مورد در مجلهCommunications in Mathematical Physics و دو مقاله در مجلهJournal of Differential Equations پذیرش یا چاپ‌شده است.

شایان ذکر است این مجلات قدیمی ریاضیات (با بیش از نیم‌قرن سابقه)، جزو مجلات تراز اول هستند که تاکنون بدون احتساب مقالات مجیدگازر، تنها هفت مقاله از ایران در مجله اول و ۱۶ مقاله از ایران در مجله دوم به چاپ رسیده است.

به‌رغم تاریخچه فعال بیش از یک قرن پیرامون نظریه انشعاب، برای نخستین‌بار توسط گازر و شوقی، این نظریه در مدل‌سازی طنین صداهای موسیقیایی (یک مقاله) و آنالیز دینامیک آکوردهای موسیقی (مقاله دیگر) به کار برده شده‌است.

مجیدگازر، فارغ‌التحصیل دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا و دانشیار دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان است که پیش از این جایزه ریاضی کرمانی از انجمن ریاضی ایران دریافت کرده‌است.

وی مدتی قبل نیز به‌عنوان سردبیر بولتن انجمن ریاضی ایران از مجلات معتبر انجمن ریاضی ایران انتخاب شد. بولتن انجمن ریاضی ایران قدیمی‌ترین و معتبرترین مجله ریاضی جامعه ریاضی ایران محسوب‌می‌شود که از سال ۱۳۵۳ تاکنون سابقه انتشار پیوسته مقالات ریاضی به زبان انگلیسی دارد.
همچنین احمد شوقی، فارغ‌التحصیل دکتری دانشگاه صنعتی اصفهان و از پژوهشگران پسادکتری این دانشگاه است. مقالات منتشر شده، حاصل نتایج تز دکتری و پژوهش پسادکتری ایشان تحت راهنمایی مجید گازر است.

کد خبر 603248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.