تردد کامیون و تریلر از مرز مهران ممنوع شد/تردد اتباع بیگانه فقط از مرز هوایی انجام می‌شود

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا از محدودیت تردد کامیون و تریلر در محورهای ایلام به مهران و اهواز به خرمشهر و بالعکس خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران با اشاره به آمار تردد از مرزهای غربی کشور برای سفر عتبات عالیات، اظهار کرد: تاکنون حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر توانسته‌اند از طریق پایانه مرزی برای زیارت عتبات عالیات تردد کنند و بیشترین تردد از این پایانه مرزی بوده که حدود ۶۰ درصد زوار را شامل می‌شود و بعد از آن، پایانه مرزی شلمچه، خسروی، چذابه و سایر مرزهای هوایی بوده‌اند.

وی با اشاره به موضوع تردد کامیون‌ها گفت: یکی از مشکلات موجود صف‌های طولانی کامیون‌های موکب‌داران برای تردد از مرز بوده که از دیشب ورود کامیون و تریلر به پایانه مرزی مهران ممنوع شد و هماهنگی‌های لازم انجام شد تا این عزیزان از مرز سومار عبور کنند.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به محدودیت تردد برای خودروهای سنگین و وضعیت پارکینگ‌های مرزی اظهار کرد: محدودیت تردد کامیون و تریلر در محورهای ایلام به مهران و اهواز به خرمشهر و بالعکس در نظر گرفته شده؛ همچنین ۸۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌های مهران و شلمچه نیز تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تقریباً ۸۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌ها پر شده به زائران عزیز توصیه می‌شود تا وسایل نقلیه خود را در پارکینگ ورودی‌های شهر پارک کنند و در معابر عمومی شهر پارک نکنند.

سردار شرفی درباره صدور گذرنامه ویژه اربعین گفت: در ابتدا تقاضاها پرحجم و پرترافیک بود اما در شرایط هم‌اکنون پایدار است. اگر زائران ابا عبدالله‌الحسین (ع) قبل از سفر نسبت به تهیه مدارک معتبر و مورد نیاز بیشتر دقت کنند، در پایانه‌ها برای تردد با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد. یکی از این موارد داشتن گذرنامه معتبر با شش ماه اعتبار است.

وی درباره تردد اتباع بیگانه اظهار کرد: اتباع سایر کشورها فقط از طریق مرز هوایی جهت زیارت اربعین تردد کنند و امکان عبور آن‌ها از مرزهای زمینی وجود ندارد. در این زمینه حتی اتباع بیگانه مقیم کشور نیز همین شرایط را خواهند داشت. البته رایزنی‌های فعالی در حال انجام است تا اتباع بیگانه بتوانند با ۵۰ هزار گذرنامه معتبری که برای تعدادی از آن‌ها صادر شده تردد کنند.

کد خبر 603244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.