بهره‌برداری از خط BRT بلوار آیت‌الله بروجردی تا ۳ ماه آینده

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم طول مسیر خط BRT بلوار آیت‌الله بروجردی حدفاصل پردیسان تا میدان مرجعیت را ۹ کیلومتر اعلام کرد و گفت: عملیات عمرانی این طرح آغاز شده است که امیدواریم تا سه ماه آینده به‌صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به اجرای طرح BRT قم، اظهار کرد: این طرح از پردیسان تا میدان مرجعیت در عرض داخلی حدود ۱۴ متر مربع مسیر ویژه بی‌آرتی پیش‌بینی شده است.

وی طول مسیر BRT بلوار آیت‌الله بروجردی را ۹ کیلومتر دانست و افزود: عملیات عمرانی این طرح آغاز شده است و امیدواریم تا سه ماه آینده به‌صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به بعضی از ویژگی‌های این طرح حمل‌ونقلی، تصریح کرد: این طرح، نخستین طرح روسازی BRT در شهر قم است که در قالب آن صرفه‌جویی ویژه‌ای در کاهش مصالح، متریال و روسازی تثبیت شده بتنی عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: این نوع روسازی‌های تثبیت شده بتنی در مسیرهای کوهستانی مانند محور آیت‌الله بروجردی سبب می‌شود تا هیچ انحرافی در تردد خودروهای عبوری ایجاد نشود و شیار افتادگی در آسفالت انجام نشود.

حلوایی‌زاده تصریح کرد: پس از اتمام روسازی بتنی این محور، توزیع روکش آسفالت چهار سانتی‌متری روی خط BRT انجام خواهد شد.

کد خبر 603235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.