ایجاد درختان خورشیدی مقرون‌به‌صرفه در بریتانیا

مزایای انرژی خورشیدی برای تامین الکتریسیته مورد نیاز شهری بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما آنچه باعث شگفتی همگان خواهد شد، پیدایش درختان خورشیدی برای کاهش مصرف انرژی در بریتانیا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از خلاقان بریتانیایی حوزه فناوری به ایجاد درختانی پوشیده از پنل‌های خورشیدی پرداخته و مدعی شده‌اند که هر درخت قابلیت تأمین انرژی مورد نیاز یک خانواده را دارد، ضمن این‌که نیروی به‌دست‌آمده کاملاً پاک و تجدیدپذیر خواهد بود. پنل‌های خورشیدی روی برگ‌های درختان جدید تعبیه شده و از فناوری نانو برای عملکرد آن‌ها بهره گرفته شده است. گروه خلاق بریتانیایی از پیدایش اولین درخت خورشیدی کشور تا سال ۲۰۲۳ در لندن خبر داده و مدعی شده‌اند به تدریج بر تعداد آن‌ها خواهند افزود تا زمانی که مصرف انرژی شهری را توسط ساکنان به حداقل برسانند.

منبع انرژی پایدار

درختان خورشیدی جدید نه تنها چشم‌اندازهایی زیبا برای شهرهای بریتانیایی ایجاد خواهد کرد، بلکه به منبعی پایدار برای تولید انرژی تجدیدپذیر تبدیل خواهد شد. این درختان در پیاده‌روها، محل پارک خودروها، فرودگاه‌ها، نزدیکی مراکز بزرگ خرید، نمایشگاه‌ها، دفاتر اداری و استادیوم‌های ورزشی نصب خواهد شد و به تولید نیروی الکتریسیته برای هر یک از این مکان‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

خلاقان سازنده درختان خورشیدی ادعا کرده‌اند که این سازه‌های پایدار حاصل پنج سال تمام تحقیق و طراحی آن‌ها است و به همین دلیل، مجهز به ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که بسیار متفاوت با سایر سازه‌های خورشیدی مشابه است. به عنوان مثال، برگ‌های این درختان به شکل سه بعدی است که از فناوری نانو برای آن‌ها بهره گرفته شده است. علاوه بر این، برگ درختان خورشیدی دارای مخزنی برای ذخیره انرژی خورشیدی مضاعف است که می‌تواند برای موارد مهم مانند شارژ وسایل ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

نمونه‌های آزمایشی درختان خورشیدی در ابتدای سال ۲۰۲۳ در لندن نصب خواهد شد و برای شارژ خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، با این حال سازندگان از نصب این سازه‌های مصنوعی پایدار در سراسر بریتانیا خبر داده و مدعی شده‌اند که کاربری آن‌ها را گسترش خواهند داد.

ایجاد درختان خورشیدی مقرون‌به‌صرفه در بریتانیا

کد خبر 603230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.