تسهیل حضور دانشجویان در آیین پیاده‌روی اربعین

معاون فرهنگی‌اجتماعی دانشگاه شهرکرد، گفت: معاونت‌های آموزشی موظف به همکاری با دانشجویان برای حضور در مراسم اربعین هستند؛ سیاست وزارت علوم تسهیل این گردهمایی بزرگ شیعه برای دانشجویان است، زیرا اربعین یک حرکت فرهنگی عظیم است که تأثیرات بسیاری بر دانشجویان دارد.

عزیزالله مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: دستورالعملی به ما ابلاغ شده که غیبت دانشجویان که در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند، مجاز است و دانشگاه موظف به همکاری با این افراد است.

وی افزود: دانشگاه شرایط شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین را برای دانشجویان تسهیل می‌کند که شامل مواردی همچون ارائه تسهیلات کم ایاب و ذهاب هم می‌شود، ایاب و ذهاب برای دانشجویانی است که از دانشگاه تا مرز عراق اعزام می‌شوند.

مولوی خاطرنشان کرد: مبلغ تسهیلات عتبات هم سه تا پنج میلیون تومان است که بعد از فارغ‌التحصیلی بدون کارمزد به صورت اقساطی آن را پرداخت می‌کنند که این تسهیلات تابع قوانین دانشگاه است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهرکرد، تصریح کرد: معاونت‌های آموزشی موظف به همکاری با دانشجویان برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین هستند؛ سیاست وزارت علوم تسهیل این گردهمایی بزرگ شیعه برای دانشجویان است زیرا اربعین یک حرکت فرهنگی عظیم است که تأثیرات بسیاری بر دانشجویان دارد.

عبدالرحمان محمدخانی، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهرکرد نیز در این خصوص گفت: نامه‌ای از وزارت واصل شده که زائران کربلا که در مدت قانونی درخواست دفاع داشتند، یک هفته تا ۱۰ روز بعد از مراسم اربعین فرصت دفاع دارند و هیچ دانشجویی از رفتن به مراسم اربعین و تحصیل خود بازنمانده است.

وی افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در تمام رشته‌های تحصیلی که بعد از این ترم دفاع کنند هزینه ترم جدید را باید پرداخت کنند، اما برای زائران اربعین تمام این موارد تسهیل شده است.

کد خبر 603229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.