تخصیص اعتبار یک میلیاردی برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس شهرکرد

فرماندار شهرکرد گفت: امسال برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس این شهر یک میلیارد تومان اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده است و شهرداری شهرکرد نیز باید معادل این اعتبار را به این طرح اختصاص دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالعلی ارژنگ در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه برای ساماندهی مسیر دسترسی گلزار شهدای گمنام شهرکرد و سورشجان اعتباری اختصاص پیدا نکرده است، اظهار کرد: پارسال اصلاح مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام در دستور کار قرار گرفت و عملیات خاک‌ریزی و خاک‌برداری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات تا روزهای آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: پس از اتمام عملیات خاک‌ریزی و خاک‌برداری مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام شهرکرد، عملیات احداث جوی و جدول از سوی شهرداری انجام و برای ادامه کار به اداره‌کل راه و شهرسازی استان واگذار شود.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری نیز در این نشست گفت: اصلاح مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام در استان باید با محوریت فرمانداران و با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات دستگاه‌های اجرای انجام می‌شد، اما با توجه به بندهای قانونی در این خصوص، نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی افزود: عملیات اجرایی اصلاح مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام در شهرکرد پارسال آغاز شد، اما این طرح نیمه‌تمام است و در بقیه نقاط استان شاهد اقدام مؤثری نبودیم.

سرهنگ ذوالفقاری اضافه کرد: ساماندهی گلزارهای شهدای گمنام سورشجان و گهرو به سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال‌وبختیاری واگذار شده است و با توجه به تخصیص نیافتن اعتبار و نبود قرارداد کاری و بیمه، امکان ادامه کار از سوی این سازمان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امسال برای احداث هشت یادمان شهدا در چهارمحال‌وبختیاری اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: این اعتبار با وجود افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی افزایش نداشته است، همچنین برای احداث هشت یادمان دیگر هیچ اعتباری اختصاص پیدا نکرده است، فرمانداران می‌توانند از ظرفیت خیران استفاده کنند.

علی عسگری، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری در این نشست گفت: ساماندهی گلزارهای شهدا در شهرهای شیخ‌شبان، وردنجان و دزک به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است و باید در اسرع وقت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در فضاسازی شهری در مرکز استان، موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد غفلت واقع شده است، اظهار کرد: باید معابر و میادین شهر به تصاویر شهدا مزین شود و شهرداری و شورای اسلامی شهر به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: بر اساس تاکید استاندار چهارمحال‌وبختیاری باید تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استان مورد توجه جدی قرار بگیرد، جایگاه این قشر باید در جامعه حفظ شود.

عسگری با بیان اینکه ۳۲ شهرک صنعتی در چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد، ادامه داد: باید در این شهرک‌ها تابلوهای شهدا نصب شود، سازمان صمت این مسئله را پیگیری کند.

کد خبر 603212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.