عطایی: داستان قهرمانی جهان برای ما به پایان رسید/برنامه مسابقات کارشناسی‌شده نبود

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: شیوه برگزاری مسابقات، مورد اعتراض بسیاری از تیم‌ها و مربیان قرار گرفت. ژاپن، صربستان و ایران حذف شدند؛ اتفاقی که شاید برای آمریکا یا فرانسه هم رخ می‌داد. در گروه ما تیمی که سوم شد، به‌واسطه مدل چینش تیم‌های رنکینگ از یک تا ۱۶ به آسان‌ترین رقیب خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان، مغلوب برزیل پرافتخارترین تیم جهان شد و از دور مسابقات کنار رفت.

بهروز عطایی پس از شکست مقابل برزیل، اظهار کرد: مسابقه بسیار سختی بود و با توجه به اینکه در مرحله حذفی قرار داشتیم، دو تیم تمام تلاش خود را به خرج دادند تا پیروز از زمین خارج شوند.

وی ادامه داد: بازیکنان ایران در ست اول مقداری تحت تأثیر حساسیت این دیدار قرار گرفتند و خوب شروع نکردند، اما در ست‌های اول و دوم عملکرد قابل قبول‌تری داشتند. به هر حال حریف ما تیمی مانند برزیل با سابقه درخشان بود که با قدرت بازی کرد و با استفاده از نقاط ضعف ما امتیاز گرفت. در برخی مواقع از بازی در کار تهاجمی و تدافعی خوب عمل نکردیم اما برزیل بازی خوبی داشت و مستحق این پیروزی بود.

عطایی با بیان اینکه باختیم و داستان قهرمانی جهان برای ما به پایان رسید، تصریح کرد: مدل برگزاری مسابقات مورد اعتراض بسیاری از تیم‌ها و مربیان قرار گرفت. ژاپن، صربستان و ایران حذف شدند اتفاقی که شاید برای آمریکا یا فرانسه هم رخ می‌داد. در گروه ما تیمی که سوم شد به واسطه مدل چینش تیم‌های رنکینگ از یک تا ۱۶ به آسان‌ترین رقیب خورد. اگر قرار به انتخاب میان تیم‌هایی بود که با آن‌ها بازی کردیم شاید صربستان را انتخاب می‌کردیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران اضافه کرد: این موضوع بر جریان مسابقات اثر نامطلوب گذاشت. آمریکا در مرحله یک چهارم دوباره به لهستان خورد تیمی که در گروه مقدماتی هم بازی داشتند و ممکن است با دو باخت برابر یک تیم از گردونه رقابت‌ها حذف شود. این نشان می‌دهد برنامه این مسابقات خیلی دقیق و کارشناسی‌شده نیست. ایران هم از این قاعده مستثنی نبود. مسابقه خیلی سختی را گذراندیم و امیدوارم در آینده والیبال ما با کار بیشتر به شرایط ایده‌آل‌تری برسد.

کد خبر 603195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.