استفاده ملی از نتایج پروژه پژوهشی شهرداری اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: پروژه پژوهشی «بررسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تعمیر و نگهداری انواع درزهای انبساطی پل‌های شهر اصفهان با رویکرد پیشگیرانه» در قالب یک کتاب منتشر شد و مورد استقبال سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار گرفت.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه پژوهشی «بررسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تعمیر و نگهداری انواع درزهای انبساطی پل‌های شهر اصفهان با رویکرد پیشگیرانه» در قالب یک کتاب منتشر شد.

وی با بیان اینکه این کتاب توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جهت استفاده در سطح ملی برای شهرداری‌های سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفت، ادامه داد: حوزه بهره‌بردار این پروژه پژوهشی، معاونت عمران شهری و مجری آن ابوطالبی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان است که به‌صورت «پروژه پژوهشی» توسط این معاونت انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در کتاب درزهای انبساط پل به‌منظور رسیدن به اهداف مد نظر، همچون آشنایی با انواع درزهای انبساط، چک لیست‌های بازرسی، استفاده از نوع درز انبساط بهینه‌تر در پل‌ها و مانند آن و دیگر موارد مطالبی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: پروژه ارائه راهکارهای تعمیر و نگهداری درزهای انبساطی، یکی از موضوعات پژوهشی اداره پژوهش بوده است که به همت عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و نظارت و راهبری معاونت عمران شهری انجام شد و به صورت کتاب در اختیار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: درزهای انبساط، یکی از اجزای مهم پل‌ها است و در انواع مختلفی تولید می‌شود که از این درزها برای جلوگیری از ایجاد تنش‌های بیش از حد و خرابی‌های ناشی از انبساط و انقباض پل بر اثر تغییرات دمای محیط پیرامون و عوامل طبیعی در درز پل‌ها استفاده می‌شود؛ بنابراین، هنگامی که این درزها عملکرد مناسبی نداشته باشد، منجر به بروز مشکلات بسیاری می‌شود که با توجه به این موضوع، ضرورت نگهداری و تعمیرات آن‌ها به صورت دوره‌ای مطرح می‌شود.

ابراهیمی تاکید کرد: درک صحیح انواع روش‌های نگهداری و تعمیر درزهای انبساطی، ضمن افزایش طول عمر آنها می‌تواند هزینه بهره‌برداری از آن را به حداقل برساند که با توجه به اهمیت موضوع، کتاب درزهای انبساط پل (مفاهیم، طراحی و نگهداری) بر اساس نتایج پروژه پژوهشی «بررسی و ارائه راه‌کارهای مناسب جهت تعمیر و نگهداری انواع درزهای انبساطی پل‌های شهر اصفهان با رویکرد پیشگیرانه» تدوین شده است.

وی اضافه کرد: کتاب درزهای انبساط پل دارای شش بخش اصلی، تاریخچه مطالعات پیشین، بررسی کلی انواع درز انبساط، روش‌های تعمیر و نگهداری آن، محاسبات و طراحی درز انبساط برای بررسی روند انتخاب بهینه آن، راهنمای نظارت بر درزهای انبساطی و روند انتخاب بهینه توسط ناظر، انتخاب بهینه درز انبساط و ارائه نقشه‌های اجرایی درزهای انبساطی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود: اداره پژوهش با توجه به نیازهای مختلف حوزه مدیریت شهری، عناوین پژوهشی را تعریف کرد و با اعلام فراخوان‌های رسمی در رسانه‌های شهرداری از نخبگان و اساتید دانشگاه دعوت کرد تا در قالب طرح‌واره‌ها، پیشنهادات خود را مطرح کنند تا پس از بررسی، با بهترین آنها قرارداد پژوهشی منعقد کند.

کد خبر 603194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.