رسالت اصلی شهرداری اهواز رسیدگی به مسائل زیست‌محیطی است

شهردار اهواز با اشاره به سلول شماره دو دفع پسماند، گفت: باید با استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های جدید در کشور و حتی فراتر از آن بتوانیم با اعتبارات لازم به صورت مکانیزه شرایطی را فراهم آوریم که سلامت شهروندان و محیط زیست به خطر نیفتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در آئین بهره‌برداری از سلول دوم دفع پسماند، اظهار کرد: در هفته شانزدهم بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز موفق شدیم دومین سلول دفن زباله را در سایت صفیره را افتتاح کنیم.

وی افزود: این سلول که در ابعاد ۳۴۰ در ۱۸۰ و با عمق چهار متر طراحی و احداث شد، از سال ۹۵ متوقف شده بود، اما در سال ۱۴۰۰ با آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری تلاش شد این سلول به بهره‌برداری برسد.

شهردار اهواز با بیان اینکه در این منطقه آتش‌سوزی و ایجاد آلودگی زیست‌محیطی برای سکنه و شهر اهواز باعث نارضایتی مدیریت شهری شده بود، تاکید کرد: باید با استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های جدید در کشور و حتی فراتر از آن بتوانیم با اعتبارات لازم به صورت مکانیزه شرایطی را فراهم کنیم که سلامت شهروندان و محیط زیست به خطر نیفتد.

وی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی شهر و شهرداری اهواز رسیدگی به موضوعات زیست‌محیطی است، افزود: اولین ضرورت حفظ محیط زیست، زندگی سالم برای شهروندان است که در رأس سیاست‌های شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری قرار گرفته است.

امینی با اشاره به حمایت‌های شورای اسلامی شهر، اعتبارات و تسهیلات بانکی و مشارکت بخش خصوصی در آینده، گفت: مشکلات زیست‌محیطی شهر اهواز به‌زودی رفع خواهد شد و شاهد زیبایی‌های بیشتر در شهر و پاکسازی آن از هرگونه زباله خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با جمع‌آوری نخاله‌ها نیز در صدد سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی هستیم و چنانچه استقبالی صورت نگرفت، ناچار به سرمایه‌گذاری می‌شویم تا مشکل نخاله‌ها نیز به سرانجام برسد و شهری تمیز و آباد در شأن مردم داشته باشیم.

کد خبر 603116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.