۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰
وضعیت بیمه تاکسیرانان ماسال

مسئول واحد تاکسیرانی شهرداری ماسال با بیان اینکه ۱۵۰ نفر از تاکسیرانان این شهر بیمه تامین اجتماعی ندارند، گفت: داشتن بیمه یکی از مطالبات اصلی رانندگان تاکسی است.

مصطفی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ سازمان تأمین اجتماعی سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر در این سامانه وجود ندارد. رانندگانی که از قبل از بسته شدن سایت اقدام به ثبت‌نام کرده بودند، بیمه آن‌ها تداوم دارد و مابقی تاکسیرانان مشمول حمایت دولت در این حوزه طی سال‌های اخیر نمی‌شوند.

وی افزود: در ناوگان تاکسیرانی شهرداری ماسال ۲۸۴ تاکسی شهری فعال است که ۱۵۰ نفر از تاکسیران فاقد بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مسئول واحد تاکسیرانی شهرداری ماسال خاطرنشان کرد: یکی از گلایه‌های هر روز رانندگان تاکسی، بسته بودن سامانه تأمین اجتماعی و فراهم نبودن ثبت‌نام رانندگان بوده و داشتن بیمه به دغدغه فکری آنان تبدیل شده است.

عباسی با بیان اینکه برخی از تاکسیرانان ماسال پس از حدود ۱۵ سال فعالیت، هنوز بیمه نشده‌اند و این افراد در زمان بیمار شدن خود و اعضای خانواده، در تأمین هزینه‌های درمان با مشکل مواجه می‌شوند، تاکید کرد: داشتن بیمه تأمین اجتماعی از حقوق اولیه رانندگان حمل و نقل عمومی است و داشتن بیمه موجب دلگرمی تاکسیرانان در ارائه خدمات بهتر به شهروندان می‌شود.

مسئول واحد تاکسیرانی ماسال تصریح کرد: تاکسیرانان به عنوان قشری آسیب‌پذیر، بدون بیمه از داشتن خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند و هیچ آینده‌ای روشنی برای خود متصور نیستند؛ بنابراین از دولت انتظار داریم بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی را هر چه سریع‌تر فراهم کند.

به گزارش ایمنا، شهر ماسال در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 603110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.