ضرورت تبدیل آران و بیدگل به قطب فرش جهان

رئیس شورای اسلامی شهر آران‌ و بیدگل گفت: لازم است با همدلی و هم‌افزایی تلاش کنیم تا همان‌طور که قطب جهانگردی هستیم به قطب فرش جهان نیز تبدیل شویم و رونق اقتصادی را برای منطقه به ارمغان آوریم.

حسین ناظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی فرش، اظهار کرد: تولیدکنندگان پرچم‌داران و سربازان خط مقدم هستند و با توجه به شرایط سخت اقتصادی مجدانه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به دشواری‌های راه تولیدکنندگان فرش، افزود: اکنون وظیفه مسئولان این است که تلاش کنند تا چالش‌ها و مشکلات سر راه تولید را کاهش دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر آران و بیدگل تصریح کرد: حضور پررنگ و ویژه صاحبان صنایع در نمایشگاه و شرکت بالای ۸۰ درصد از تولیدکنندگان از منطقه آران و بیدگل و کاشان در این نمایشگاه نشانگر ویژه بودن این منطقه در صنعت فرش است.

وی با اشاره به اینکه منطقه آران و بیدگل و کاشان بزرگترین قطب تولید فرش ماشینی در ایران و دومین قطب در جهان است، گفت: در صنعت نساجی تولید و صادرات فرش ماشینی بیشترین حجم از تجارت خارجی را تشکیل می‌دهد.

ناظمی افزود: پس از یک دوره طولانی شیوع کرونا و محدودیت‌های کرونایی امسال شاهد استقبال چندین برابری شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از نمایشگاه بودیم؛ به طوری که بالای ۶۰ واحد تولیدی بازرگانی به علت محدودیت مکان و فضا موفق به شرکت در این نمایشگاه نشدند.

وی با اشاره به اینکه منطقه آران و بیدگل در کشور قطب فرش است، افزود: این حجم از شرکت‌کنندگان می‌طلبد تا به فکر تأسیس نمایشگاه دائمی فرش در این منطقه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آران و بیدگل جانمایی مکانی مناسب برای احداث نمایشگاه دائمی را وظیفه مسئولان منطقه دانست و گفت: تمام ارگان‌ها با هم‌افزایی در جانمایی و احداث این نمایشگاه تلاش کنند تا در توسعه اقتصادی منطقه اقدامی تأثیرگذار انجام شود.

وی اضافه کرد: لازم است با همدلی و هم‌افزایی تلاش کنیم تا همان‌طور که قطب جهانگردی هستیم به قطب فرش جهان نیز تبدیل شویم و رونق اقتصادی را برای منطقه به ارمغان آوریم.

کد خبر 603108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.