تحقق ۴۲ درصدی سهم اشتغال گلپایگان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان گفت: در سال جاری هزار و ۶۷۲ فرصت شغلی به این شهرستان تکلیف شده که تاکنون ۴۲ درصد این تعهد محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم سلیمانی امروز _سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه_ در کارگروه اشتغال شهرستان گلپایگان اظهار کرد: آمار متقاضیان کار نشان می‌دهد معضل نیروی کارگری در این شهرستان جدی است.

وی افزود: سال گذشته در شهرستان ۸۳۷ نفر متقاضی کار ثبت نام کردند که تقریباً ۴۰۰ نفر آنان متولدین دهه ۱۳۷۰ و یا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بودند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان تصریح کرد: عمده مشکل کارگاه‌های تولیدی شهرستان این است که کارگران مشغول به کار فاقد مهارت هستند و از طرفی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی متقاضی کار از اشتغال در واحدهای تولیدی استقبال نمی‌کنند.

سلیمانی با اشاره به آمار سامانه رصد اشتغال شهرستان گلپایگان، ادامه داد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۷۲ فرصت شغلی به شهرستان تکلیف شده که تاکنون ۷۱۰ فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال کشور به ثبت رسیده، یعنی ۴۲ درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق شده است.

وضعیت اشتغال گلپایگان حاد نیست

در ادامه علیرضا فخری زاده اظهار کرد: وظیفه کارگروه اشتغال شهرستان ارائه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و پیگیری برنامه‌های مربوط به امور اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات است.

وی تأکید کرد: از مدیران ادارات انتظار داریم ضمن ارائه پیشنهادات لازم برای بهبود کسب و کار شهرستان با اطلاعات کامل در جلسه کارگروه اشتغال حضور داشته باشند.

معاون عمرانی فرمانداری گلپایگان ضمن قدردانی از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان بابت پیگیری مصوبات جلسات کارگروه اشتغال شهرستان، اضافه کرد: سال گذشته ۹۵ درصد سهم اشتغال شهرستان جذب شده است.

فخری زاده تصریح کرد: مدیران ادارات تلاش کنند تا سهم اشتغال شهرستان ظرف مدت دو ماه آینده به صورت صد درصد جذب شود.

وی افزود: آموزش کارگران شاغل در کارگاه‌های تولیدی و صنایع شهرستان باید به روز باشد؛ در این راستا اداره فنی حرفه‌ای گلپایگان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی در شهرستان اقدام کند.

معاون عمرانی فرمانداری گلپایگان با بیان اینکه وضعیت اشتغال شهرستان گلپایگان حاد نیست، گفت: اکنون ۵۰ درصد متقاضیان کار در گلپایگان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و لذا با توجه به پتانسیل شهرستان می‌توان مشکل بیکاری را به صفر رساند.

فخری زاده با تأکید بر اینکه ادارات در جذب اعتبارات مشاغل خانگی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال، جذب اعتبارات مشاغل خانگی اهمیت دارد؛ اگر تلاش برای جذب صد درصدی اعتبارات صورت گیرد برای جذب اعتبارات بیشتر در شهرستان حرف برای گفتن داریم.

کد خبر 603068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.