دفاتر خالی؛ راه‌حلی برای بحران مسکن بروکسل

بروکسل از بحران مسکن طولانی‌مدت رنج می‌برد که به تدریج در حال بدترشدن است، اما آیا تغییر کاربری دفاتر خالی راه‌حلی برای بحران مسکن بروکسل است؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان یک سازمان وابسته به شهرداری بروکسل با نام "Perspective.Brussels"، به ساختمان‌های اداری خالی پس از دوران همه‌گیری کووید ۱۹ به عنوان راه احتمالی برای خروج از بحران بازار مسکن نگاه می‌کنند. آن‌ها معتقد هستند که یک ایده خوب برای مقابله سریع با این بحران می‌تواند تبدیل فضای اداری خالی به محل سکونت باشد. بروکسل، پایتخت بلژیک دارای یک میلیون متر مربع فضای اداری خالی است که می‌تواند بازار مسکن را کاملاً متحول کند. این تحول در مقایسه با راه‌حل ساخت خانه‌های بیشتر، بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد.

بحران مسکن بروکسل در یک نگاه

مانند بسیاری از پایتخت‌های اروپایی، بروکسل از بحران مسکن طولانی‌مدت رنج می‌برد که این مشکل به تدریج در حال بدترشدن است. گزارش دیگری که در ماه می توسط سازمان Perspective.Brussels انجام شد، نشان می‌دهد که همه‌گیری بیماری کرونا وضعیت بحران مسکن را تشدید کرد. همچنین بیماری کووید -۱۹ فعالیت‌های اقتصادی را کاهش داد و بازار روبه‌رشد را نیز از نظر اشتغال و بهره‌وری راکد کرد. خبر وحشتناک دیگر این است که حدود نیمی از مستأجران در بروکسل به کمتر از ۲۰ درصد از بازار مسکن اجاره‌ای دسترسی دارند. محققان خاطرنشان می‌کنند که افزایش جزئی در فضای اداری خالی وجود دارد و همچنان جای بحث است که چگونه بازار کار بهبود می‌یابد و آیا کارگران به طور جمعی به ادارات بازمی‌گردند یا خیر.

تبدیل فضای اداری به مسکن در بروکسل

بر اساس این گزارش، در حال حاضر یک میلیون متر مربع فضای خالی در ساختمان‌های اداری وجود دارد، اما همه آن‌ها قابل استفاده نیست و نمی‌توان این بناها را به فضای زندگی مناسب تبدیل کرد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بسیاری از ساختمان‌های اداری در مناطق صنعتی، دور از امکانات اولیه و مناطق مسکونی واقع شده‌اند.

همچنین بخش قابل توجهی از ساختمان‌ها در پنج سال گذشته با استانداردهای بسیار بالا ساخته شده‌اند و تبدیل آن‌ها به محل سکونت، منطقی نیست. بسیاری از فضاهای اداری خالی به طور ناهمگون در شهر پخش شده است و اغلب یک یا دو طبقه در یک ساختمان شلوغ، خالی است.

آنتوان دو بورمن، مدیر سازمان Perspective.Brussels در این خصوص گفت: هر سال سه هزار خانواده در بروکسل ساکن می‌شوند که هر کدام از آن‌ها به حدود ۱۰۰ متر مربع فضا، یعنی در مجموع ۳۰۰ هزار متر مربع فضا نیاز دارند. حال با اعلام این خبر که نهادهای اروپایی تقریباً نیمی از دفاتر خود را در پایتخت بلژیک تعطیل خواهند کرد که ممکن است این وضعیت تغییر کند.

دفاتر خالی؛ راه‌حلی برای بحران مسکن بروکسل

کد خبر 603044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.