انعقاد توافق‌نامه ساخت ۲۲۱ کلاس تا شهریورماه

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: تا شهریورماه امسال تعداد ۵۷ مورد توافق‌نامه با مجمع خیران مدرسه‌ساز در استان با ۲۲۱ کلاس و زیربنای ۴۲ هزار و ۷۳۲ مترمربع و تعهد بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر ذاکران امروز سه‌شنبه _ پانزدهم شهریورماه _ در نشست خبری با بیان اینکه حدود ۲۳ سال از عمر مجمع خیران مدرسه‌ساز در سطح استان اصفهان می‌گذرد، اظهار کرد: امروز یک مجمع خیران مدرسه‌ساز فعال و پویا در سطح استان و ۱۴ مجمع خیران شهرستانی در سطح شهرستان‌ها در حال جذب خیران هستند.

وی افزود: طی این سال‌ها هر روز شاهد رشد مشارکت خیران و افزایش تعداد پروژه‌های خیرساز در سطح استان اصفهان هستیم به‌طوری که امروزه بیش از ۷۰ درصد از طرح‌های نوسازی مدارس و پروژه‌های فضاهای آموزشی با مشارکت خیران اجرایی می‌شود. البته ۷۰ درصد از نظر تعدادی است و در این میان نباید سهم دولت مغفول بماند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان درباره اینکه در سال ۹۹ تعداد ۱۳۲ موافقت‌نامه با ۶۸۲ باب کلاس و اعتباری بالغ بر بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان با خیران منعقد شده است، تصریح کرد: امید است این عدد به تحقق تبدیل شود. این رقم در سال ۱۴۰۰ با تعداد ۱۴۵ موافقت‌نامه با ۸۴۵ باب کلاس و زیربنای ۱۳۴ هزار ۹۳۴ مترمربع و تعهد بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

ذاکران تصریح کرد: موافقتنامه‌های منعقد شده با خیران سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشد ۱۰ درصدی، تعداد کلاس رشد ۲۴ درصدی و تعهد خیران رشد ۶۳ درصدی داشته است.

رشد ۲۵ درصدی مشارکت خیران مدرسه‌ساز به رغم مشکلات اقتصادی

وی تصریح کرد: تا شهریورماه امسال تعداد ۵۷ مورد توافق‌نامه با مجمع خیران مدرسه‌ساز در استان با ۲۲۱ کلاس و زیربنای ۴۲ هزار و ۷۳۲ مترمربع و تعهد بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان منعقد شده است، این میزان مشارکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته علیرغم مشکلات و فشارهای اقتصادی و مشارکت خیران ۲۵ درصد رشد داشته است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه مباحث مشارکت مردمی تنها به مشارکت خیران کلان و مدرسه‌ساز با مبالغ هنگفت محدود نیست، اظهار کرد: مطابق سند تحول بنیادین که یکی از شش زیر نظام این سند در خصوص مشارکت‌های مردمی است طرحی به عنوان آجر به آجر از ابتدای سال ۹۹ در سطح کشور توسط سازمان نوسازی مدارس کشور راه‌اندازی شد که هدف آن فرهنگ‌سازی امر مقدس مدرسه‌سازی بین آحاد جامعه با حفظ و نگهداری و جذب خیران کلان در امر مدرسه‌سازی است.

وی با اشاره به برگزاری پنج پویش در سطح کشور به مناسبت‌های مختلف با هدف مشارکت‌های مردمی، افزود: اکنون پویشی با عنوان "صحن حرم مدرسه‌ام" از ولادت امام هشتم با موضوع احداث و تکمیل هشت باب مدرسه استثنایی در سطح کشور در حال اجراست که حدود ۳۵۰ اصفهانی در این طرح شرکت کردند و امید است با توجه به مدت زمان باقی مانده از این طرح تعداد بیشتری از مردم برای اجرای این پویش همکاری و مشارکت داشته باشند.

ذاکران خاطرنشان کرد: تاکنون هزینه‌هایی که توسط این پویش‌ها جمع‌آوری شده است دو باب مدرسه یک و دو کلاسه در مناطق محروم روستاهای بوئین میاندشت و آران و بیدگل در دست اجرا داریم که گزارش تکمیلی آن به سمع و نظر مردم خواهید رسید.

کد خبر 603036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.