اختصاص ۹هزار مترمکعب آب به باغستان‌های سنتی قزوین

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین گفت: در مدت فروردین تا ابتدای شهریورماه سال جاری بالغ بر ۷۵۰ سرویس آبرسانی به باغات سنتی قزوین انجام شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قزوین، محمدکریم کاظم‌پور با اشاره به طرح آبرسانی به باغستان، اظهار کرد: نظر به خشکسالی شدید و کاهش سهمیه آب، سازمان باغستان طبق روال سال‌های گذشته درصدد حمایت از باغداران برآمده و به صورت رایگان، فرآیند آبرسانی به باغات سنتی را با شدت بیشتر انجام داده است.

وی افزود: در مجموع ۷۵۰ سرویس تانکر آب متعلق به چاه آب سازمان باغستان شهرداری قزوین یعنی حدود ۹ هزار متر مکعب آب با هدف جلوگیری از آسیب‌های جدی ناشی از خشکسالی امسال، در اختیار باغداران قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: چاه آب شهرداری که منبع تغذیه تانکرهای موجود در سطح باغستان‌ها بوده است در دسترس پیمانکار آبرسانی قرار گرفته و پیمانکار نیز به صورت رایگان و با نظارت و هزینه‌ی سازمان، آب را به باغداران تحویل می‌دهد.

کاظم‌پور تصریح کرد: از سایر دستگاه‌های ذیربط و مسئول در استان نیز انتظار می‌رود مساعدت‌های تکلیفی خود را نسبت به احیا، حفظ و نگهداری این گنجینه ارزنده شهرمان انجام دهند و این بار سنگین تنها بر دوش شهرداری نباشد.

کد خبر 603020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.