سرانه‌های خدماتی معطل طرح‌های تفصیلی است

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به دلیل نبود طرح تفصیلی و مشخص نبودن کاربری‌های اراضی، امکان تملک در داخل بافت‌های پر پهنه‌ حاشیه شهر را نداریم. امیدواریم با تصویب و ابلاغ طرح‌های تفصیلی، زمینه تملک اراضی با کاربری‌های خدماتی فراهم شود و این نقصان را جبران کنیم.

ایمان فرهمندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در بسیاری از محلات حاشیه شهر شهروندان با مشکل کمبود سرانه‌های خدماتی مواجه هستند و همین موضوع به یک مسئله برای مدیریت شهری تبدیل شده است، اظهار کرد: ساکنان مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر نیازمند فضاهای آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و تفریحی هستند، اما بافت‌ها در این پهنه‌ها به صورت مسکونی و پرتراکم شکل گرفته‌اند. اتفاقی که ثمره تفکیک غیرمجاز و برنامه‌ریزی نشده اراضی بزرگ‌مقیاس، بدون در نظر گرفتن سرانه‌های مورد نیاز بوده است.

وی ادامه داد: در پهنه‌های حاشیه شهر فرصت‌های مهمی وجود دارد که یکی از آنها اراضی بزرگ‌مقیاس است، این زمین‌ها قابلیت تأمین کاربری‌های مختلفی را دارند و در طرح‌های تفصیلی باید مورد توجه قرار گیرد تا کاربری‌ها و سرانه‌های مورد نیاز مناطق و محلات حاشیه شهر را تأمین کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در کنار بهره‌گیری از این فرصت‌ها در مقیاس منطقه‌ای، در مقیاس محلی نیز نیازمند رفع کمبود سرانه‌های خدماتی هستیم و علاوه‌بر مالکان زمین‌های بزرگ باید الگوهایی برای توافق با مالکان زمین‌های خرد نیز داشته باشیم تا به واسطه تملک، پاسخگوی کاربری‌های مورد نیاز باشیم.

وی با بیان اینکه هر ساله اعتباراتی برای تملک اراضی به منظور تأمین سرانه‌های خدماتی تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: به دلیل نبود طرح تفصیلی و مشخص نبودن کاربری‌های اراضی، امکان تملک در داخل بافت‌های پر پهنه حاشیه شهر را نداریم.

فرهمندی تاکید کرد: امیدواریم با تصویب و ابلاغ طرح‌های تفصیلی، زمینه تملک اراضی با کاربری‌های خدماتی فراهم شود و این نقصان را جبران کنیم.

کد خبر 603011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.