چه کسی بیشترین گل را در تاریخ لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است؟

لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۲ شاهد درخشش کریم بنزما از رئال مادرید بود، اگرچه مجموع گل‌های او در اروپا هنوز کمتر از رونالدو و مسی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، با نزدیک شدن به شروع دوباره رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، تب و تاب و هیجان در فوتبال به بالاترین حد خود رسیده و هواداران منتظر هستند تا باشگاه محبوبشان در بزرگترین رقابت باشگاهی جهان برابر رقبا قرار بگیرد.

فصل گذشته باشگاه رئال مادرید موفق شد با درخشش‌های متوالی «کریم بنزما» یک بار دیگر به قهرمانی اروپا برسد. بنزما سال گذشته رکوردهای بی‌نظیری ثبت کرد اما با این وجود در جدول برترین گلزنان تاریخ این رقابت‌ها هنوز فاصله زیادی با سایرین دارد.

رکورد بیشترین گل در لیگ قهرمانان اروپا، در طول ۱۶ سال گذشته چندین بار تغییر کرده است. با این حال، قبل از آن، بیش از چهار دهه در اختیار یک بازیکن بود.

اسطوره رئال مادرید، آلفردو دی استفانو در ۵۸ بازی در جام باشگاههای اروپا ۴۹ گل به ثمر رساند و آخرین گل خود را در بازی ماقبل آخر خود در این تورنمنت مقابل زوریخ در ماه می ۱۹۶۴ به ثمر رساند. این رکورد تا سال ۲۰۰۵ که مسابقات به لیگ قهرمانان اروپا تغییر یافت پابرجا بود.

صعود بنزما به جمع ۳ نفر برتر

کریم بنزما فصل گذشته علاوه بر اینکه نقش بسزایی در قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا داشت توانست رکودهای خود را نیز جا به جا کند. او با گلزنی در برابر پاری سن ژرمن، چلسی و منچسترسیتی به همراه کورتوا نقش‌های اول صعود این تیم به فینال را بازی کردند. بنزما در حال حاضر به همراه روبرت لواندوفسکی ستاره جدید بارسلونا با ۸۶ گل زده هر دو در رتبه سوم بهترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا قرار دارند تا شاهد رقابت این دو فوق ستاره هم در لالیگا و هم در لیگ قهرمانان اروپا باشیم.

سبقت مسی از رائول

در زمان آخرین فصل حضور رائول در اروپا، تعداد گل‌های او در لیگ قهرمانان به ۷۱ گل رسید و رکورد او هنوز دست نخورده بود، اما نه برای مدتی طولانی. آخرین گل رائول در این تورنمنت مقابل اینترمیلان در بازی برگشت یک چهارم نهایی در آوریل ۲۰۱۱ در آخرین فصل حضورش برای شالکه به ثمر رسید.

در نوامبر ۲۰۱۴، صدرنشینی رائول در معرض تهدید بود. لئو مسی در بازی چهارم دور گروهی مقابل آژاکس توانست به آمار مهاجم اسپانیای برسد و سپس پس از هت تریک مقابل آپوئل در بازی پنجم، به تنهایی بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد.

با این حال کریستیانو رونالدو در جنگ و رقابتی بزرگ با لیونل مسی بود و در آن زمان تنها سه گل تا رکورد رائول فاصله داشت و تا نیمه نهایی این اختلاف را به یک گل کاهش داد. از آن زمان، رکورد گلزنی در لیگ قهرمانان در دستان ستاره پرتغالی و آرژانتینی بوده است. رونالدو سرانجام در سپتامبر ۲۰۱۵ با هت تریک در پیروزی چهار بر صفر برابر شاختار دونتسک که هشتادمین گل خود را در این رقابت‌ها به ثمر رساند، از مسی پیشی گرفت. پس از آن، او به طور پیوسته صدرنشین این جدول بوده است.

کریستیانو رونالدو، اولین بازیکنی که به ۱۰۰ گل رسید

کریستیانو سپس تبدیل به اولین بازیکنی شد که با پیروزی چهار بر دو رئال مادرید مقابل بایرن در آوریل ۲۰۱۷ به ۱۰۰ گل در لیگ قهرمانان رسیده است. مسی ۱۱ ماه بعد توانست به این رکورد برسد. در حال حاضر کریستیانو ۱۴۰ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و مسی با ۱۲۵ گل در رتبه دوم قرار گرفته است. اگرچه هر دو این بازیکن‌ها هنوز فعال هستند و در باشگاه‌های جدید حضور دارند و می‌توانند رکورد خود را ارتقا ببخشند، هیچکدام فصل گذشته از مرحله یک هشتم نهایی فراتر نرفتند و رونالدو نیز امسال در لیگ قهرمانان اروپا غایب است.

برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا:

کریستیانو رونالدو ۱۴۰ گل

لیونل مسی ۱۲۵ گل

روبرت لواندوفسکی ۸۶ گل

کریم بنزما ۸۶ گل

رائول گونزالس ۷۱ گل

رود فن نیستلروی ۵۶ گل

توماس مولر ۵۲ گل

تیری هانری ۵۰ گل

زلاتان ابراهیموویچ ۴۸ گل

آندری شوچنکو ۴۸ گل

اوزه بیو ۴۷ گل

فیلیپو اینزاگی ۴۶ گل

الساندرو دل پیرو ۴۴ گل

دیدیه دروگبا ۴۴ گل

کد خبر 602981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.