۹۰ درصد ناوگان تاکسیرانی زاهدان فرسوده است

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهری شهرداری زاهدان با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی این کلان‌شهر گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی داریم که ۹۰ درصد این ناوگان فرسوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری زاهدان، اسا ریگی اظهار کرد: با پیگیری‌های لازم و امضای تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد استان، تسهیلات بدون بهره در اختیار متقاضیان تاکسی قرار می‌گیرد و در مرحله اول تسهیلات لازم برای ۵۰۰ دستگاه تاکسی با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده جایگزین شود.

وی افزود: استاندارد تعداد تاکسی به ازای هر ۱۰۰ نفر یک دستگاه است و با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهر زاهدان باید ۷ هزار تاکسی داشته باشیم اما در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ دستگاه داریم که ۹۰ درصد این ناوگان فرسوده است.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهری شهرداری زاهدان گفت: در اتوبوسرانی نیز به ازای هر هزار نفر باید یک دستگاه اتوبوس داشته باشیم اما ۱۰۹ دستگاه فعال داریم که بخشی از آن فرسوده است.

وی با بیان اینکه با جذب ۳۵ نیروی جدید از ۱۸ دستگاه تاکسی در آستانه شروع سال تحصیلی بهره‌برداری خواهد شد و خرید ۳۴ دستگاه در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۵ مسیر عمومی برای خدمت‌رسانی تاکسی‌های زاهدان فعال است.

کد خبر 602944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.