تمهیدات شهرداری تهران برای پیشگیری از معضلات ترافیکی در مهرماه

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسئله ترافیک تهران در آستانه بازگشایی مدارس به عنوان موضوعی مهم از سوی شورای اسلامی شهر و رسانه‌ها دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری امروز _سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه_ در نودمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ۱۷ شهریور اظهار کرد: این روزها مسئله ترافیک تهران در آستانه بازگشایی مدارس به عنوان موضوعی مهم از سوی شورای اسلامی شهر و رسانه‌ها دنبال می‌شود و این سوال مطرح است که شهرداری برای پیشگیری از گره کور ترافیکی تهران در اول مهرماه چه تمهیداتی اندیشیده است؟

وی ادامه داد: در گذشته طرحی در شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران مبنی بر راه‌اندازی خطوط ویژه برای خودروهای بیش از یک سرنشین مطرح شده بود که لازم است معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران این طرح را یک بار دیگر بررسی کند، زیرا با وضعیت کنونی تهران نیاز به طرح‌های جدید داریم که البته باید منطقی و کارشناسی شده باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ظرفیت تولید خودرو هشت برابر بیش از تعداد بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و معابر شهر تهران است و هر چقدر هم بزرگراه و خیابان ایجاد کنیم؛ باز هم عقب هستیم و نیازمند طرح‌های جدید و تصمیمات شجاعانه در مسئله ترافیک هستیم.

وی با بیان اینکه جهت تسهیل در تردد خودروی سرویس مدارس باید تمهیداتی اندیشیده شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهم «طرح استفاده خودروی سرویس مدارس از مسیرهای ویژه اتوبوس» بررسی شود، همچنین به نظر می‌رسد اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راهور در ساعات مشخص و بر اساس ضوابط و مقررات خاص این موضوع بتواند به تردد خودروهای سرویس مدارس کمک کند.

کد خبر 602938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.