دریافت نخستین گواهینامه رادیو آماتوری در استان سمنان

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان گفت: روح‌الله قوشچیان، یکی از کارکنان شهرداری موفق به دریافت نخستین گواهینامه رادیو آماتوری در استان سمنان شد.

علی‌اکبر بنی‌اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در کشورهای مختلف جهان، افراد با ابزارها و تخصص‌های خود در مواقع بحران به کمک نیروهای دولتی می‌آیند؛ یکی از این تخصص‌ها که نقش مؤثری در کمک به انسان‌ها دارد، رادیو آماتوری است.

وی افزود: اگر بخواهیم رادیو آماتوری را در یک بند تعریف کنیم، می‌توان گفت رادیو آماتوری فنی است که به اشخاص علاقه‌مند به الکترونیک و مخابرات در سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا توسط دستگاه‌هایی که خودشان ساخته‌اند یا به صورت تجاری تهیه کرده‌اند، روی فرکانس‌های مشخصی با هم ارتباط برقرار کنند. این ارتباطات می‌تواند به صورت مورس، صدا یا ارتباط دیتا باشد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: هدف از برقراری تماس رادیویی با دیگر رادیو آماتورها، در درجه نخست تست و بهینه‌کردن تجهیزات همانند آنتن‌ها، فرستنده و گیرنده‌ها و سایر تجهیزات برای استفاده از این وسایل در مواقع اضطراری است.

بنی‌اسدی اضافه کرد: بسیاری از پیشرفت‌های انسان در زمینه علوم مخابرات و ارتباطات در دنیای امروز با آزمون و خطاهای رادیو آماتورها اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در مواردی که حادثه طبیعی همانند زلزله یا سونامی رخ می‌دهد، رادیو آماتورهایی که در آن منطقه حضور دارند یا به آنجا سفر می‌کنند قادر خواهند بود با تجهیزات مختصری که با خود حمل کرده‌اند ارتباطات مؤثری برقرار کنند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان تاکید کرد: در چنین حادثه‌هایی بیشتر زیرساخت‌ها همانند شبکه برق، شبکه‌های مخابراتی و تلفن همراه از بین رفته است و نخستین ارتباطات توسط رادیو آماتورها برقرار می‌شود و نیازها و درخواست‌های کمک را به رادیو آماتورهای دیگر یا سازمان‌های امدادی مخابره می‌کند.

به گزارش ایمنا، رادیو آماتورها برای برقراری ارتباط نیاز به کسب مجوز معتبر از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جمهوری اسلامی ایران دارد و ارتباطات آن‌ها با یکدیگر در داخل و خارج از کشور در چارچوب قانون و مباحث فنی است.

کد خبر 602936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.