پیشگیری از مصرف موادمخدر با بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به مدارس

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: اگر بتوانیم کمک کنیم تا دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به کلاس درس برگردند، بزرگ‌ترین خدمت را در پیشگیری از مصرف موادمخدر انجام داده‌ایم.  

به گزارش ایمنا، علیرضا کاظمی در روز دوم از نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های کشور که با عنوان «پیشگیری از اعتیاد، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهبودیافتگان» امروز _سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه_ برگزار شد، اظهار کرد: امروزه موضوع آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه مقام معظم رهبری است؛ هجمه بی‌رویه در این حوزه و نیز رشد فزاینده آسیب‌های اجتماعی در عرصه جهانی و ملی، اقتضا می‌کند که ما نیز به میزان این هجمه‌ها برنامه‌ریزی وسیع و گسترده‌ای انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برای مهار آسیب‌های اجتماعی باید به سمت «نهضت پیشگیری» که به معنای فراتر از در اولویت بودن پیشگیری است، حرکت کنیم، ادامه داد: هیچ نهادی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نمی‌تواند در این نهضت پیشگیری حضور پیدا کند و یاری‌گر نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، معتقد است که برای تحقق «نهضت پیشگیری» درخصوص مصرف موادمخدر، هیچ راهی جز رویکرد «اجتماعی‌سازی» نداریم.

وی نظام تعلیم و تربیت را بهترین و کانونی‌ترین نقطه برای پیشگیری از مصرف موادمخدر عنوان کرد و با اشاره به طرح یاری‌گران زندگی، تصریح کرد: اجرای این طرح را در وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری هستیم؛ محور اول این طرح، توانمندسازی دانش‌آموزان در دوران ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.

وی ادامه داد: محور دیگر مدیریت مورد و مداخله برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده است، محور دیگر تشکیل اثرگذار و توانمند کانون‌های یاری‌گران زندگی در مدارس است که تاکنون ۴۰ هزار کانون با پوشش بیش از سه میلیون دانش‌آموز ایجاد شده است. محور دیگر که امسال اضافه شده نیز جشنواره نوجوان سالم و یاری‌گران زندگی است. همچنین دو حوزه جدید نیز امسال اضافه شده که همان استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و نیز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تمرکز بر مهدکودک‌ها است.

وی تاکید کرد: امسال نقشه راه یاریگران زندگی را در فاز دوم طراحی و رونمایی می‌کنیم. رویکرد ما در فاز دوم، مسئله توسعه ضریب نفوذ کانون‌های طرح یاد شده، ارتقای کیفی فعالیت کانون‌ها و برنامه عمل و اقدام این کانون‌ها در طول سال طراحی شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 602915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.