برگزاری ۶ دوره جشنواره ساخت کاردستی از دورریختنی‌ها در مدارس اراک

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: این سازمان شش سال متوالی جشنواره ساخت کاردستی از دورریختنی‌ها را در مدارس برگزار کرد تا کادر آموزشی و دانش‌آموزان مدارس را با فرهنگ کاهش تولید زباله آشنا کند.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فعالیت‌های آکادمیک سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به منظور بهره‌مندی از افزایش فعالیت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته کارشناسان آکادمی آموزشی سازمان مدیریت پسماند با حضور در مدارس و دیدار مستقیم با دانش‌آموزان، فعالیت‌های اجتماعی کاهش تولید پسماند را به آنها آموزش می‌دادند که پس از شیوع بیماری کرونا این امر کمتر از گذشته شد.

وی افزود: یکی از همکاری‌های متقابل بین سازمان مدیریت پسماند و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های محله محور بود که در مدارس نیز با جدیت دنبال می‌شد، به‌طوری که کارشناسان آموزشی آکادمی مدیریت پسماند با حضور در مدارس و توزیع اقلام فرهنگی از سنین شش تا ۱۲ را تحت پوشش چتر فرهنگی خود قرار دادند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تصریح کرد: این سازمان شش سال متوالی جشنواره ساخت کاردستی از دورریختنی‌ها را در مدارس برگزار کرد تا کادر آموزشی و دانش‌آموزان مدارس را با فرهنگ کاهش تولید زباله آشنا کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا نتوانست آموزش و اقدامات فرهنگی این سازمان را مختل کند، اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا، آکادمی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اقلام آموزشی خود را به‌روزرسانی کرد و پیک‌های مجازی را از طریق «اپلیکیشن شاد» در اختیار دانش‌آموزان قرار داد که مورد استقبال آنها قرار گرفت و به همین جهت این اقدام با همکاری اداره‌کل آموزش‌وپرورش تا پایان سال تحصیلی گذشته نیز ادامه پیدا کرد.

فدوی خاطرنشان کرد: با توزیع پیک‌های آموزشی و تفریحی سازمان مدیریت پسماند در اپلیکیشن شاد و برگزاری مسابقه وابسته به این پیک‌ها، روزانه تعداد دانش‌آموزان فعال در این عرصه بیشتر شد که سازمان مدیریت پسماند از برگزیدگان این مسابقات تقدیر و جوایز نفیسی را به دانش‌آموزان منتخب اهدا کرد.

کد خبر 602897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.