چطور به صرافی ارز دیجیتال ایرانی اعتماد کنیم؟

با افزایش بیش از پیش سرمایه‌گذاران روی ارزهای دیجیتال، علاقه به ارز مجازی غیرمتمرکز همچنان در حال افزایش است. برای کسانی که نسبتاً تازه وارد سرمایه گذاری شدند، رمزارز می‌تواند دلهره آور و حتی کاملاً ترسناک به نظر برسد.

کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال یا مجازی غیر متمرکز است که با رمزنگاری ایمن می‌شود و عملاً آن را ضد تقلب می‌کند. عرضه آن محدود است، که به ارزش رمزنگاری کمک می‌کند و تقلب یا خرج کردن بیش از حد از آن را تقریباً غیر ممکن می‌کند.

به نقل از تالار ارز دیجیتال، امروزه خرید ارز دیجیتال بسیار آسان شده است، اما سرمایه‌گذاران باید بدانند که از کجا توکن‌های دیجیتال را بخرند که پولشان امن و مطمئن باقی بماند. این فرآیند از انتخاب صرافی شروع می‌شود، که بازار شما برای خرید ارزهای دیجیتال است. حال باید دانست که آیا می‌شود به صرافی ارز دیجیتال ایرانی اعتماد کرد؟

بهتر است ابتدا در مورد مفهوم بلاک چین بدانید

بلاک چین، فناوری که زیربنای ارزهای دیجیتال و عرضه اولیه آن است، برای «ایجاد اعتماد» از طریق ویژگی‌های ذاتی آن طراحی شده است که شامل تغییر ناپذیری، الگوریتم اجماع، عدم انکار و رمزگذاری است. با این حال، تصور عمومی از دارایی‌های بلاک چین و کریپتو ممکن است تا حدودی کمتر مطلوب باشد، به طوری که مسئله اعتماد به طور جدی وجود دارد که مانع از گسترش بیشتر استفاده از فناوری می‌شود. رویدادهای مختلفی از جمله هک و اقدامات قانونی پولشویی مرتبط با رمز ارز منجر به از بین رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران به اکوسیستم رمزنگاری می‌شود. در دنیای سنتی مالی، این مؤسسات مالی هستند که درجه‌ای از اعتماد را فراهم می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که مردم از امن بودن دارایی‌هایشان اطمینان دارند. اما در مورد صرافی های کریپتو چطور؟

بهتر است کمی در مورد صرافی‌های کریپتو بدانید:

صرافی کریپتو چیست؟

صرافی رمزنگاری پلتفرمی است که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتال را بخرید و بفروشید. می‌توانید از صرافی‌ها برای مبادله یک رمز ارز با دیگری استفاده کنید. برای مثال، بیت‌کوین را به لایت‌کوین تبدیل کنید؛ یا برای خرید کریپتو با استفاده از ارز معمولی مانند دلار آمریکا اقدام کنید. صرافی‌ها منعکس‌کننده قیمت‌های فعلی و در لحظه بازار ارزهای دیجیتالی هستند. همچنین می‌توانید در صرافی‌ها، ارزهای دیجیتال را به دلار آمریکا یا ارز دیگری تبدیل کنید تا به عنوان پول نقد در حساب شما باقی بماند (اگر می‌خواهید بعداً دوباره به ارز دیجیتال مبادله کنید) یا به حساب بانکی معمولی خود انتقال دهید.

مقررات کریپتوکارنسی

مقررات در نظر گرفته شده است که نقشی اساسی در حمایت از اعتماد سرمایه گذاران، ارائه شفافیت، اطمینان قانونی و حفاظت از یکپارچگی سیستم ایفا کند. به طور فزاینده‌ای، سازمان‌های مختلف دولتی چارچوب‌های نظارتی جدیدی را برای استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده / شبکه‌ها یا پلتفرم‌های زنجیره بلوکی معرفی می‌کنند. هدف اصلی حمایت از مصرف کنندگان با تنظیم استانداردها و قوانینی است که برای اطمینان از برآورده شدن اهداف فناوری‌های اساسی ضروری هستند.

یعنی آیا سیستم‌ها و فرآیندها کنترل‌های لازم را برای کاهش خطرات مربوط به امنیت، در دسترس بودن، یکپارچگی پردازش، محرمانه بودن و حریم خصوصی دارند یا خیر. برخی از صرافی‌های ایرانی نظیر صرافی ایرانی والکس با احراز هویت چند مرحله‌ای امنیت کاربران را به شدت افزایش داده و خطر هک و دسترسی را به صفر رسانده است.

در صرافی به دنبال چه چیزی باشیم تا بتوانیم اعتماد کنیم؟

دسترسی

مکان جغرافیایی شما ممکن است به دلیل قوانین ایالتی یا ملی مانع از خرید و فروش رمزنگاری در صرافی‌های خاص شود. برخی از کشورها، مانند چین، شهروندان را از دسترسی به صرافی‌های رمزنگاری منع کرده‌اند. صرافی والکس در ایران متناسب با قوانین حال حاضر حاکم بر کشور امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای شما به وجود آورده است.

امنیت

ارزهای دیجیتال توسط هیچ نهاد مرکزی پشتیبانی نمی‌شوند و دارایی‌های ارز دیجیتال شما مانند پول در بانک یا سرمایه‌گذاری‌های سنتی محافظت نمی‌شوند. چه قصد دارید دارایی‌های رمزنگاری خود را در یک صرافی نگه دارید یا آن را فقط برای مدت کوتاهی قبل از انتقال آن به کیف پول خود در آنجا داشته باشید، امنیت صرافی باید در اولویت باشد. به عنوان مثال، بررسی کنید که صرافی چه مقدار از دارایی‌های خود را در فضای ذخیره‌سازی آفلاین نگه می‌دارد. صرافی Wallex با بهره‌گیری از کیف پول اختصاصی سرد و آفلاین درون وب سایت و اپلیکیشن، امنیت دارایی شما را تضمین می‌کند.

نقدینگی

اگر قصد خرید، فروش یا تجارت رمزنگاری خود را دارید، صرافی که انتخاب می‌کنید باید حجم معاملاتی کافی داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که دارایی‌های شما نسبتاً نقد است، به این معنی که می‌توانید هر زمان که بخواهید آنها را بفروشید. اغلب، صرافی‌های محبوب‌تر آنهایی هستند که بیشترین حجم مبادلات را دارند.

چطور به صرافی ارز دیجیتال ایرانی اعتماد کنیم؟

وقتی معاملات زیادی در یک صرافی در هر زمان مشخص انجام می‌شود، به این معنی است که شانس بیشتری برای خرید یا فروش ارز دیجیتالی با بهترین قیمت در اختیار دارید. قیمت‌های کریپتو خیلی سریع تغییر می‌کنند، بنابراین وقتی از صرافی استفاده می‌کنید که حجم معاملات زیادی ندارد، باید قیمت بالاتری نسبت به صرافی‌های محبوب‌تر بپردازید. به عنوان مثال، فرض کنید زمانی که قیمت بیت کوین به زیر ۳۲۰۰۰ دلار می‌رسد تصمیم به خرید آن دارید. اگر در یک صرافی با حجم معاملات کم هستید، ممکن است در نهایت قیمتی متفاوت از آنچه فکر می‌کنید بپردازید، اگر خرید شما واقعاً انجام نشود تا زمانی که قیمت دوباره به سمت بالا حرکت کند. در حال حاضر صرافی آنلاین والکس با احراز هویت دو مرحله‌ای به عنوان صرافی‌های برتر از نظر حجم و امنیت در سراسر ایران فهرست شده است.

کد خبر 602886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.