سفر شیعیان افغانستانی به عراق تسهیل شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال‌های گذشته نسبت به سفر اربعین خانواده شهدا فاطمیون و شیعیان افغانستانی توجه لازم نشده است، به ویژه خانواده‌هایی که شهید مدافع حرم داشتند، زمان زیادی را برای دریافت گذرنامه در مراکز پلیس +۱۰ و دفاتر کفالت صرف می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نادعلی امروز _سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه_ در نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری، اظهار کرد: در چند روز گذشته اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در مورد آئین پیاده‌روی اربعین در صداوسیما انجام شده است.

وی ادامه داد: امروز در اخبار مشاهده کردم مسئولان وزارت کشور اعلام کردند که اتباع به سمت مرزهای کشور حرکت نکنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال‌های گذشته نسبت به سفر اربعین خانواده شهدای فاطمیون و شیعیان افغانستانی توجه لازم نشده است، به ویژه خانواده‌هایی که شهید مدافع حرم داشتند زمان زیادی را برای دریافت گذرنامه در مراکز پلیس +۱۰ و دفاتر کفالت صرف می‌کردند و گاهی تا روز اربعین در صف‌ها منتظر می‌ماند.

وی افزود: به عنوان نماینده شهروندان پایتخت در شورای اسلامی شهر تهران به دلیل اینکه باید برای تمام شهروندان تهرانی خدمات‌رسانی انجام شود، از وزیر کشور درخواست می‌کنم، با طرف عراقی توافقی انجام شود تا مانند سال‌های گذشته اتباع خارجی بتوانند به پیاده‌روی اربعین بروند.

نادعلی گفت: امسال راهپیمایی اربعین نسبت به سال‌های گذشته ویژه است و به طور قطع بسیاری از شهروندان تهرانی علاقه‌مند هستند تا در این راهپیمایی شرکت کنند، لذا تقاضا دارم وزارت کشور برای حضور اتباع افغانستانی در راهپیمایی اربعین تدابیر لازم را بیندیشد.

کد خبر 602875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.