اداره کل منابع طبیعی با مدیریت شهری شهرکرد همکاری کند

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: پلاک‌های مسکونی منابع‌ طبیعی در مسکن مهر شهرکرد مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _ پانزدهم شهریورماه _ در جلسه شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: پلاک‌های مسکونی که از طریق تعاونی مسکن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بدون رعایت ضوابط واگذاری راه و شهرسازی استان در منظریه به اعضا واگذار کرده، بزرگترین معضل شهرداری و مردم شده است، چرا که تعاونی مذکور پلاک‌های مسکونی را بدون رعایت و پیش‌بینی سرانه‌های خدماتی و عمومی از جمله آموزش، بهداشت، درمان و سایر سرانه‌های شهری واگذار کرده‌اند و اکنون خریداران به دنبال پروانه برای زمین‌ها هستند.

وی افزود: در این محل سرانه آموزشی برای مدرسه و حتی فضاهای بهداشتی و درمانی پیش‌بینی نشده و اگر اقدامی نیز انجام، شده توسط تعاونی مذکور تغییر کرده و به فروش رفته است و امروز هیچ مسئولی پاسخگوی این معضل نیست، لذا ضرورت دارد سازمان‌های ناظر در خصوص واگذاری پهنه مذکور به تعاونی از کانال غیرمتعارف و ایجاد سرانه‌ها برابر ضوابط طرح تفصیلی توسط هیئت مدیره، اقدام مقتضی را انجام دهند.

اداره‌کل منابع طبیعی در منظریه الزامات شهری را رعایت نکرده است

ماشاالله ایزدی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهر شهرکرد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه افرادی در منظریه زمین و سند دارند، اما به دلایلی موفق به دریافت پروانه نشدند و به شدت مطالبه‌گر حقوق شهروندی خود هستند، اظهار کرد: منابع طبیعی از طریق تعاونی زمین و املاکی را در اختیار مردم قرار داده و مردم قصد ساخت و ساز این زمین‌ها را دارند، اما با توجه به اینکه الزامات شهری از سوی منابع طبیعی رعایت نشده است، لذا اهالی دچار خسارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه حریم شهر محدود و متعلق به شهرداری، مسکن و شهرسازی است، گفت: هرآنچه فراتر از این محدوده در اختیار منابع‌طبیعی و آبخیزداری است که با مدیریت درست منجر به توسعه شهر می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهر شهرکرد تصریح کرد: مدیریت شهری در راستای توسعه شهر باید تفاهم‌نامه‌ای با منابع طبیعی امضا کند و یک نقشه راهی برای آینده شهرکرد در نظر گیرد.

وی تاکید کرد: درختان و فضای سبز شهر اوضاع خوبی ندارد، دچار آسیب شده و زیبایی سابق را در شهر مشاهده نمی‌کنیم، لذا می‌طلبد طرح جایگزین در خصوص فضای سبز شهر پیاده شود که این امر به هم‌فکری، تعامل و نشست‌های مشترک با منابع طبیعی، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری و فضای سبز مرکز استان دارد.

ایزدی با بیان اینکه فضای سبز شهری باید آسیب‌شناسی شود، افزود: شهر یک موجود زنده است و نیاز به نفس کشیدن دارد، برای توسعه و تعالی شهر در حوزه سیما و منظر شهری باید قدم‌های مؤثری برداریم که انتظار داریم منابع طبیعی با مدیریت شهری این مشکلات را رفع کند.

کد خبر 602868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.