گلایه دانشجویان دانشگاه گیلان از اعلام‌نشدن تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه‌

دانشجویان دانشگاه گیلان از اعلام‌نشدن تمدید مهلت دفاع‌ از پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد، گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه‌ها در ایام اربعین خبر داد و اظهار کرد: زمان رویداد اربعین، مصادف با بازگشایی دانشگاه‌ها است، همچنین تعدادی از دانشجویان درگیر دفاع از پایان‌نامه یا رساله دکتری خود هستند، به همین منظور با معاونت آموزشی وزارتخانه و دانشگاه‌ها هماهنگ کردیم که مدت زمان دفاع از پایان‌نامه و رساله‌ها تا آخر مهرماه تمدید شود.

در روزهای گذشته قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم در این خصوص اعلام کرد: بنابر درخواست معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برای مساعدت به دانشجویان حاضر در آئین پیاده‌روی کربلا، در خصوص افزایش فرصت دفاع از پایان‌نامه و رساله دکتری، با این درخواست موافقت و نسبت به صدور بخشنامه ۱۴۴۳۶۲ تاریخ ششم شهریورماه به دانشگاه‌ها اقدام کرد.‌

این در حالی است که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه ارشد و رساله‌های دکتری به دلیل مراسم اربعین به خبرنگار ایمنا، گفت: درباره جزئیات این موضوع با وزیر علوم دقایقی پیش گفت‌وگو کردم و وزیر اعلام کرد که تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه ارشد و رساله‌های دکتری به دلیل مراسم اربعین به همه دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است.

اما حالا عده‌ای از دانشجویان دانشگاه گیلان در تماس با خبرگزاری ایمنا، در رابطه با پاسخ‌گونبودن مسئولان این دانشگاه در این رابطه اعتراض کرده‌اند و خواهان تعیین تکلیف رسیدگی فوری مسئولان به این موضوع هستند.‌

محسن، یکی از دانشجویان این دانشگاه به خبرنگار ایمنا می‌گوید: دانشجوی کارشناسی‌ارشد این دانشگاه هستم و درحال‌حاضر مراحل پایانی رساله‌ام را طی کرده‌ام؛ در این حین راهپیمایی اربعین نیز پیش‌آمده است و قصد دارم در این مراسم نیز شرکت کنم، اما با ثبت دفاع تداخل دارد.

وی می‌افزاید: ازآنجاکه دانشگاه گیلان برای ثبت پایان‌نامه تنها تا شانزدهم شهریورماه به دانشجویان وقت داده است، نمی‌توان با فاصله زمانی مناسبی هم به مراسم اربعین و هم به ثبت پایان‌نامه پرداخت.

این دانشجوی دانشگاه گیلان ادامه می‌دهد: متأسفانه با وجود اینکه طی روزهای اخیر دستوری مبنی بر تمدید مهلت ثبت پایان‌نامه ابلاغ شده، اما مسئولان این دانشگاه هیچ واکنشی نشان نداده‌اند و ابلاغ این قانون را نیز تکذیب کرده‌اند.

وی تاکید می‌کند: این در حالی است که نماینده مجلس و وزارت علوم اصرار بر تمدید مهلت ثبت پایان‌نامه دارند؛ امیدواریم این تصمیم پیش از زمان اعلام شده اجرا شود تا بتوانیم به عنوان دانشجو مراحل پیش‌رو را با موفقیت بگذرانیم.

میلاد، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه گیلان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: با توجه به اینکه اکنون در حال گذراندن مراحل پایانی رساله هستم، دستوری مبنی بر تمدید یک‌ماهه مهلت دفاع از پایان‌نامه در سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی می‌افزاید: متأسفانه مسئولان دانشگاه گیلان، ابلاغ این تصمیم را تکذیب کرده‌اند و تا شانزدهم شهریورماه ۱۴۰۱ به دانشجویان مهلت داده‌اند، به همین دلیل خواهشمندیم این مشکل مرتفع شود تا بتوانیم از پیاده‌روی مراسم اربعین بهره‌مند شویم و با خیالی آسوده به دفاع از پایان‌نامه بپردازیم.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به دانشجویان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 602862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.