توزیع واکسن ایرانی آنفلوانزا در داروخانه‌ها+جزئیات توزیع و قیمت

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن ایرانی آنفلوانزا در داروخانه‌ها خبر داد و گفت: قیمت این واکسن برای مصرف‌کننده ۲۱۳ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش ایمنا، حسین شمالی درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوانزا با توجه به در پیش بودن فصل سرما، اظهار کرد: به طور معمول مصرف سالانه کشور بین دو تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن درنظر گرفته می‌شود، امسال نیز از ۲.۵ میلیون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن خارجی و وارداتی است و حدود یک میلیون واکسن آنفلوانزا از محل تولید داخلی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزای تولید داخلی تأمین شده و از روز _شنبه دوازدهم شهریورماه_ در داروخانه‌ها توزیع شده است، افزود: فعلاً ۵۰۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای تولید داخلی به ما تحویل داده شده و در داروخانه‌ها توزیع شده است؛ درعین‌حال قرار است ۳۰۰ هزار واکسن تولید داخلی نیز به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل داده شود و ۲۰۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای تولید داخلی دیگر هم قرار است در آینده به سازمان غذا و دارو جهت توزیع در داروخانه‌ها تحویل دهند. بنابراین مجموعاً یک میلیون دز واکسن آنفلوانزا از محل تولید داخلی تأمین می‌شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، درباره قیمت واکسن آنفلوانزای تولید داخلی برای مصرف‌کنندگان گفت: قیمت پخش واکسن آنفلوانزای تولید داخلی حدود ۲۱۰ هزار تومان و قیمت این واکسن برای مصرف‌کننده، ۲۱۳ هزار تومان تعیین شده است.

منبع: قدس آنلاین

کد خبر 602834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.