جریان‌های صهیونیستی از مهمترین باندهای توزیع موادمخدر در دنیا هستند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: جریان‌های صهیونیستی یکی از مهمترین باندهای توزیع مواد مخدر در سطح دنیا هستند و همچنین جریان‌های مافیایی ریشه در همین گروهها دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، اصغر جهانگیر عصر دوشنبه در نشست دو روزه تخصصی مسئولان مبارزه با مواد مخدر که با عنوان «پیشگیری از اعتیاد - مشارکت‌های مردمی - اشتغال بهبودیافتگان» در مجموعه فرهنگی شقایق و به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: در بخش پیشگیری از جرایم و همچنین پیشگیری در کاهش عرضه موادمخدر در تمام مراحل اعم از تولید تا توزیع و پیشگیری در مرحله تقاضا اعم از کسانی که به صورت تفننی مصرف دارند و هم کسانی که مصرف دائمی دارند، بحث‌های متعدد و نیز از گذشته همکاری خوبی با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشتیم.

وی افزود: در طول این سال‌ها ستاد مبارزه با موادمخدر و سایر دستگاه‌های مرتبط در امر مبارزه، خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه کردند که ممکن است مردم در جریان همه این اقدامات نباشند و این سوال برایشان پیش بیایید که با توجه به اینکه همچنان آمار اعتیاد بالاست اثربخشی این فعالیت‌ها کجاست؟ در پاسخ باید گفت که بحث مبارزه با مواد مخدر یک پدیده داخلی نیست بلکه پدیده‌ای جهانی است و همه ملت‌ها و دولت‌ها درگیر آن هستند.

مواد مخدر یکی از پنج تجارت پرسود در دنیاست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد: موضوع اقتصادی یعنی تجارت پرسود مواد مخدر طی ۵۰ سال گذشته به عنوان یکی از پنج تجارت پرسود دنیا مورد توجه افرادی بوده و امروز استکبار جهانی و دولت‌هایی که تلاش می‌کنند ملت‌های محروم به استقلال نرسند، از دهه‌های پیش برنامه‌ریزی کردند تا تولید، توزیع و مصرف موادمخدر در این کشورها در جریان باشد.

جهانگیر با اشاره به لزوم ضربه بنیان‌های مالی قاچاقچیان افزود: لازم است که به شریان‌های اساسی آنان در داخل و خارج ضربه زده شود که این کار با مجاهدت دائمی سلحشوران امنیتی و انتظامی و اجرایی کشور در جریان است.

وی تصریح کرد: همچنین با یک جریان دیگری روبرو هستیم که کمتر کشوری با آن مواجه است و آن جریان سیاسی موادمخدر است، استکبار جهانی در تلاش است ملت‌های محروم به استقلال واقعی نرسند و از دهه‌های پیش به واسطه مسائل سیاسی، طراحی جریان‌هایی را انجام دادند که کانالهای تولید توزیع و عرضه مواد مخدر در این کشورها وجود داشته باشد؛ تا از این طریق، کشورها از نیروی جوان تهی شده و با وابستگی که پیدا می‌کنند جهان خواران به منافع خود برسند.

جهانگیر تاکید کرد: امروز بر کسی پوشیده نیست که جریان‌های صهیونیستی یکی از مهمترین باندهای توزیع مواد مخدر در سطح دنیا هستند و همچنین جریان‌های مافیایی ریشه در همین گروه‌ها دارد.

وی تاکید کرد: پرداختن به این جریان‌های سیاسی با دست خالی و بودجه‌های محدود امکان نداشته و اگر امروز اثر مجاهدت‌های بزرگ را در این زمینه می‌بینیم ناشی از رشادت‌های غیور مردانی است که در این عرصه به شهادت رسیدند.

جریان مواد مخدر به سرعت در خانواده تاثیرگذار است

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به بحث جریان‌های اجتماعی مواد مخدر گفت: وقتی در یک جامعه، مواد مخدر گسترش پیدا می‌کند، این مواد مخدر رابطه علت و معلولی با بسیاری از آسیب‌ها و جرایم خواهد داشت، یعنی گاهی اوقات علت طلاق‌ها اعتیاد است گاهی اوقات طلاق باعث اعتیاد است. سرقت گاهی به دلیل اعتیاد است و گاهی اوقات معتادان برای تامین مواد، اقدام به سرقت می‌کنند و مواد مخدر نهادهای اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

جهانگیر با بیان اینکه مهمترین نهاد اجتماعی در یک جامعه ارزش محور، نهاد خانواده است، افزود: در هر جامعه‌ای که خانواده از پویایی و انسجام لازم برخوردار نباشد لاجرم دچار آسیب‌هایی از جمله بی‌خانمانی لاابالی می‌شود، جریان مواد مخدر به سرعت در خانواده تاثیرگذار است، برای مهار این جریان اجتماعی، باید در حوزه پیشگیری‌های اجتماعی ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به جریان‌های فرهنگی مواد مخدر ادامه داد: باید مراقب باشیم که خرده فرهنگ‌های مواد مخدر، جای فرهنگ ما را نگیرد؛ یکی از مهمترین خرده فرهنگ‌هایی که با مواد مخدر همراه است از زیر کار در رفتن و تنبلی، افسردگی و خمودگی است، پس باید مراقب باشیم که جریان‌های ناشی از مواد مخدر، به نوعی توسعه پیدا نکنند.

جهانگیر گفت: مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر و همه دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی طی ۴۰ سال پس از انقلاب همواره تلاش کردند با این جریان‌ها شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در راستای کاهش آسیب‌ها و کنترل اعتیاد منعقد شد.

کد خبر 602781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.