ذوب آهن یک- سپاهان یک/ تساوی بی فایده در شهرآورد

هفتاد و یکمین دربی فوتبال اصفهان با نتیجه تساوی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر، امروز _چهاردهم شهریورماه_ از ساعت ۲۰ تیم‌های ذوب آهن و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های ذوب آهن و سپاهان

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: حدود دو هزار نفر

گل‌ها: آرمان قاسمی (دقیقه ۳۶، پنالتی) برای ذوب آهن؛ شهریار مغانلو (دقیقه ۲۳) برای سپاهان

اخطار: محمدامین درویشی (دقیقه شش) مهدی تارتار (سرمربی، دقیقه ۵۷) از ذوب آهن؛ محمد علی نژاد (دقیقه ۱۹)، محمد دانشگر (دقیقه ۸۴) از سپاهان

ذوب آهن: حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی (۷۵- نادر محمدی)، سیدمحمد قریشی، پویا پورعلی، محمدامین درویشی، سجاد آشوری (۸۱- امیرحسین صدقی)، آرمان قاسمی، امیرحسین رنگرز جدی، محمدعلی فرامرزی، سجاد جعفری (۷۸- صادق صادقی) و محمدرضا سلیمانی (۷۵- بهمن سالاری)

سرمربی: مهدی تارتار

سپاهان: پیام نیازمند، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، امید نورافکن (۶۹- میلاد زکی پور)، رامین رضائیان، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز (۷۹- محمد قربانی)، یاسین سلمانی (۶۹- عیسی مرادی)، فرشاد احمدزاده (۷۹- آریا یوسفی)، محمد علی نژاد (۶۰- الویس کامسوبا) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

داور: وحید کاظمی

شرح بازی:

دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که طبیعتاً این سپاهان بود که به دنبال کسب سه امتیاز و رسیدن به گل بود. بازی هجومی سپاهان در ابتدای کار با گل دقیقه ۲۳ شهریار مغانلو که بیش از کارهای تاکتیکی روی تکنیک فردی و قدرت بدنی او به ثمر رسید پیش افتاد اما این گل آنچنان پایدار نبود و ذوب آهن خیلی زود بازی را پیش از گذشت یک ربع از این گل به تساوی کشاند. در واقع سپاهان که تا پیش از گل آنچنان در دفاع کردن در این بازی تست نشده بود در همان دقایق کوتاهی که ذوب آهن به دنبال زدن گل تساوی بود تسلیم شد و روی نفوذ از چپ آشوری و خطای نورافکن پنالتی داد تا بازی به تساوی بکشد.

در نیمه دوم با به زمین آمدن کامسوبا به جای علی نژاد در سمت چپ خط حمله سپاهان، به نوعی زور این تیم در حمله کمتر شد و دفاع کردن برای ذوب آهن راحت تر شد. از سوی دیگر سپاهان که بالاتر بازی می کرد در حمله به ذوب آهن فضا می‌داد و روی ضد حملات، ذوب آهن مخصوصاً توسط آشوری و اسلامی خطرناک ظاهر شد. سپاهان که نشانی از تیم برنده و مدعی نداشت در ده دقیقه مانده به پایان با تعویض‌های عجیبی که مورایس انجام داد و سلمانی، فرناندز و احمدزاده را بیرون کشید تا بیش از پیش زهر حملات سپاهان گرفته شود و حملات جسته گریخته این تیم ثمری نداشته باشد.

ذوب آهن با تساوی در این دیدار به پنجمین تساوی متوالی خود در این فصل رسید و سپاهان نیز با توجه به برد پرسپولیس مقابل هوادار، اختلافش با صدر جدول به سه امتیاز افزایش پیدا کرد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۲۳- سپاهان) - روی یک توپ ارسالی بلند به یک سوم دفاعی ذوب آهن، توپ در پشت محوطه جریمه به مغانلو رسید تا او پس از کمی پیشروی و قرار گرفتن در موقعیت خوب از درون محوطه جریمه با ضربه‌ای زمینی دروازه فرعباسی را درست پس از گذشت یک چهارم از زمان بازی باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۳۶- ذوب آهن) - پس از خطای پنالتی نورافکن روی آشوری، این آرمان قاسمی بود که ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا بازی دوباره به تساوی بکشد.

دقایق حساس:

دقیقه دو- روی یک ضربه آزاد، ارسال رامین رضاییان از سمت راست با ضربه سر خطرناک داسیلویرا همراه شد اما توپ با جایگیری خوب فرعباسی توسط او مهار شد.

دقیقه ۳۰- شوت فنی پای چپ سلیمانی از پشت محوطه جریمه سپاهان می‌رفت تا بازی را به تساوی بکشاند اما نیازمند با شیرجه‌ای بلند توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵۴- شوت محکم زمینی ریگی از پشت محوطه جریمه ذوب آهن در دستان فرعباسی جای گرفت.

دقیقه ۵۶- ارسال سلمانی از سمت راست در محوطه جریمه ذوب آهن با ضربه قیچی برگردان رضاییان همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۷- شوت سنگین و خطرناک بازیکن ذوب آهن از پشت محوطه جریمه سپاهان با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴- شوت آشوری در موقعیتی بسیار خطرناک از درون محوطه جریمه سپاهان با اختلافی زیاد از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶- ضربه ایستگاهی امید نورافکن با اختلافی کم از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

اولین گل مغانلو مهاجم نوک سپاهان در این فصل در دربی اصفهان زده شد تا فشارها از روی دوش او برداشته شود.

بهترین بازیکن:

سجاد آشوری که پنالتی هم گرفت و در طول بازی عملکرد خوبی داشت و بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 602763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.