بازار سرمایه در برزخ توافق

بازار امروز افت ۱۲۷ واحدی را در شاخص تجربه کرد، همچنین رشد یک هزار ۴۴۹ واحدی را در شاخص هم وزن، ارزش معاملات در نزدیکی چهار هزار میلیارد تومان بود و بازار در برزخ توافق قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همانطور که روزهای گذشته پیش بینی شده بود بازار امروز یک روند خنثی را تجربه کرد و افت ۱۲۷ واحدی را در شاخص تجربه کردیم و رشد یک هزار ۴۴۹ واحدی را در شاخص هم وزن، ارزش معاملات در نزدیکی چهار هزار میلیارد تومان بود و بازار در برزخ توافقات قرار گرفته است.

همچنان بیشترین ارزش معاملات مربوط به صندوق‌های سرمایه گذاری است و تا زمانی که روند سیاسی بهبود پیدا نکند روند بازار سرمایه نیز بهبود پیدا نخواهد کرد، از لحاظ تکنیکالی شاخص در نقطه حساسی قرار گرفته که در این یادداشت مشاهده خواهید کرد، اخابر بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار داشت و نمادهای شپدیس، کگل، فارس، کچاد و ومعادن بیشترین تأثیر منفی در فرابورس نیز وضعیت چندان متفاوت نبود و رشد ۱۷ واحدی داشت.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۲۶ واحدی به سطح یک میلیون ۴۲۶ هزار ۷۸۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۴۴۹ واحدی در سطح ۴۱۰ هزار ۳۷۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۹۴

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۸۸

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت رشد ۱۷ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۱۹۵ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۷۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۷۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۳۹ هزار ۵۰۷ و یک میلیون ۴۵۵ هزار ۲۰۶ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۱۲۰ و پنج میلیارد ۶۹۶ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. افران

۳. اخابر

۴. هامرز

۵. پترول

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. اخابر

۳. پترول

۴. خساپا

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. اخابر

۲. شپاکسا

۳. کسرا

۴. وملی

۵. خمهرح

بیشترین کاهش قیمت

۱. ساربیل

۲. حپترو

۳. تکشا

۴. خپویش

۵. غدشت

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

بازار سرمایه در برزخ توافق

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۲۰ واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد.

تحلیل: تا زمانی که بین این دو محدوده مقاومتی و حمایتی قرار دارد پیش بینی می‌کنیم روند بازار نوسانی و کم جان باشد، بهتر است بازار جهت بگیرد و از یکی از این سطوح عبور کند، یا خط داینامیک را بشکند و یا حمایت یک میلیون ۴۲۰ را از دست بدهد.

مهم ترین‌ها

شفاف‌سازی بمپنا

واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه به صورت اولیه به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

بازار سرمایه در برزخ توافق

بورس بین‌الملل بر مدار تکنولوژی‌های نوین مالی است

بهادر بیژنی، مشاور رئیس سازمان بورس در امور بین‌الملل گفت: برای سازمان بورس مهم است بازار سرمایه در عین شفافیت، منصفانه و کارا بودن، همچنین بازاری نیز باشد تا ضمن فراهم کردن امنیت سرمایه‌گذاران از تنوع محصولات نیز برخوردار باشد تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بتوانند با توجه به نیازهای خود و همچنین تحولاتی که در بازارهای سرمایه در دنیا همچون توکنیزه کردن اوراق یا سهام رخ داده، از محصولات متنوع و به‌روز بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

تغییر زمانبندی معاملاتی فرابورس

بازار سرمایه در برزخ توافق

از شنبه هفته آینده جلسه معاملات سهام در فرابورس به چهار ساعت افزایش پیدا خواهد کرد و رأس ساعت ۱۳:۰۰ زمان پایان خواهد بود.

سهامداران چگونه می‌توانند در قبال توثیق سهام، وام دریافت کنند؟

مدیر پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: افرادی که برای دریافت وام بانکی، به دنبال توثیق سهام خود هستند باید فرآیند دریافت تسهیلات را به طور کامل انجام دهند و مراحل تعیین شده برای دریافت وام را تکمیل کنند.

وی افزود: فردی که به دنبال دریافت وام است باید با توجه به حسابی که در حساب بانک مورد نظر دارد معدلی را کسب کند تا از این طریق بتواند باقی اقدامات مربوط به توثیق سهام را انجام دهد. این‌گونه نیست فردی که صرفاً دارای اوراق بهادار است، بتواند به طور حتم آن را وثیقه قرار دهد و وام دریافت کند.

اختصاصی تحلیل وضعیت سنگ آهن در بازارهای جهانی، کاهش قیمت سنگ آهن

قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد چین در هفته گذشته با کاهش هفت دلاری با قیمت ۹۹ دلار معامله شد! موجودی انبار در بسیاری از مناطق بالا است که موجب کاهش انگیزه خرید شده است. این موضوع باعث کاهش قیمت طی هفته گذشته شده است. با توجه به صحبت‌های آقای پاول، عزم راسخ فدرال رزرو در کاهش نرخ تورم روشن شد که موجب تقویت شاخص دلار و ریزش قیمت اکثر کامودیتی ها از جمله سنگ آهن شد.

به طور مشخص، یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت کامودیتی ها، افزایش مبتلایان کرونا در چین و متعاقباً سختگیری در محدودیت‌ها توسط مسئولان دولتی است که موجب کاهش فعالیت‌های اقتصادی بزرگترین مصرف کننده کامودیتی دنیا می‌شود.

در داخل کشور نیز شاهد کاهش شدید قیمت گندله می‌باشیم که باعث شده برخی گندله سازان به فکر صادرات و برخی دیگر به دنبال گرفتن مجوزهایی برای صادرات کنسانتره سنگ آهن باشند. در بازارهای صادراتی نیز تفاوت قیمت کنسانتره و گندله کاهش یافته و در سطح ۲۰ دلار در هر تن است که باعث افزایش انگیزه صادرات کنسانتره آهن نسبت به گندله است.

تحلیل وضعیت ورق گرم در بازارهای جهانی

قیمت ورق گرم هفته گذشته در بازار آتی و نقدی چین مانند سایر کالا تحت فشار نزولی قرار داشت. قیمت در بازار نقدی و آتی حدود چهار هزار یوان بوده اما در هفته گذشته به ۳,۸۵۰ یوان کاهش پیدا کرد. شیوع مجدد کووید در چین جو بازار را از بهبود قیمت‌ها ناامید کرده است.

قرنطینه در برخی شهرهای بزرگ چین افزایش پیدا کرده است. قیمت ورق گرم در منطقه آسیا روی یک روند نزولی قرار دارد و هیچ عاملی برای چرخش در آینده نزدیک وجود ندارد. محصولات هندی به سمت اروپا و خاورمیانه روانه شده‌اند.

تحت چنین شرایطی، کارخانه‌های فولاد در آسیا، چین، کره و ژاپن بازیگران اصلی هستند. درخواست‌ها با تقاضای کاهش قیمت به سمت کارخانه‌های ژاپنی روانه شده است. قیمت‌های بازار احتمالاً با سطح ۷۰۰ دلار فاصله زیادش را حفظ کند. قیمت دریای سیاه با ۲۰ دلار افزایش به ۵۴۰ دلار رسیده اما همچنان زیر میانگین بلندمدت قرار دارد.

طلا

طلا با توجه به تاکید فدرال رزرو بر افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم حتی به قیمت کاهش رشد اقتصادی در هفته گذشته نزولی بود اگرچه در معاملات روز جمعه بخشی از افت خود را جبران کرد. طلا با دو موضوع کلیدی دست و پنجه نرم می‌کند. از یک طرف سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و در نتیجه کاهش حجم نقدینگی در بازارهای جهانی است که کاهش تقاضا برای طلا را به همراه خواهد داشت.

از طرف دیگر ریسک رکود اقتصادی است که می‌تواند کارکرد طلا را به عنوان دارایی امن فعال کند. انتظارات نرخ بهره‌ای بازار به سمت ۰.۷۵ درصد سوق پیدا کرده و منجر به فشار نزولی در بازار شده است. در هفته پیشرو نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی اروپا برگزار خواهد شد.

انتظار می‌رود بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را ۰.۵ تا ۰.۷۵ درصد و بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را به اندازه ۰.۷۵ درصد بالا ببرد. در صورت تقویت یورو، شاخص دلار تضعیف خواهد شد. در هفته پیش‌رو تقویم اقتصادی آمریکا حاوی داده مهمی نیست اما روز پنجشنبه، رئیس فدرال رزرو سخنرانی دارد. در صورت تاکید مجدد بر افزایش نرخ بهره، قیمت طلا می‌تواند کاهش پیدا کند.

نقشه بازار

بازار سرمایه در برزخ توافق

کد خبر 602673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.