تقویت نظام اجتماعی و شهری با ایجاد فضاهای عمومی و پیاده‌راه‌ها

جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: با ایجاد فضاهای عمومی و پیاده‌راه‌ها،نظام اجتماعی و شهری تقویت می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، سامان احمدزاده، در خصوص نقش پیاده راه‌ها در پویایی شهری، اظهار کرد: امروزه پروژه‌های شهری به‌واسطه ماهیت و تأثیر مستقیم بر زندگی مرد، اهمیت بیشتری پیدا کرده است و در این خصوص طرح‌های پیاده‌راه‌سازی در بسیاری از شهرها به عنوان راه حلی جهت اولویت بخشیدن به شهروندان مطرح است.

وی افزود: پیاده‌راه‌ها، معابری با بالاترین حد نقش اجتماعی است که در آنها تسلط کامل با عابر پیاده وجود دارد و از وسایل نقلیه موتوری تنها به‌منظور سرویس‌دهی به زندگی جاری در معبر استفاده می‌شود.

جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز تصریح کرد: شهرداری تبریز با اهمیت دادن به این موضوع از سال‌های گذشته اقدام به ایجاد پیاده‌راه در مناطق مختلف شهر کرده است که بسیاری از آنها جزو پروژه‌های مهم شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه فضاهای شهری هنگامی می‌تواند نظام اجتماعی و شهری را تقویت کند که به فضای عمومی تبدیل شود و اجرای پروژه‌های پیاده‌راه سازی از جمله آنها اس، گفت: پیاده‌راه‌ها به عنوان پروژه انسان‌محور، تأثیر مستقیمی بر زندگی افراد دارد، از این رو اجرای این قبیل طرح‌ها از اولویت‌های شهرداری تبریز است.

احمدزاده اظهار کرد: پیاده‌راه استاد شهریار باغمیشه، پیاده‌راه فرهنگ و پیاده راه کوچه آبیاری در حال احداث است که از مزیت‌های اجرای این طرح‌ها می‌توان درختکاری، کفپوش کردن کل مسیر، احداث مسیر دوچرخه‌سواری و خودروی برقی، نصب عناصر محیطی مانند المان، مبلمان شهری و مناسب‌سازی برای استفاده نابینایان و افراد کم‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره به نمونه‌های موفق اجرای این پروژه‌ها از جمله پیاده‌راه تربیت، پیاده راه مقصودیه، پیاده‌راه شهریار ولی‌عصر (عج)، پیاده‌راه ارک و پیاده‌راه لک لر، افزود: مهمترین دلیل موفقیت این طرح‌ها، اقدام مهندسی مناسب و تأمین زیرساخت‌ها بوده است و اگر اجرای پیاده‌راه‌های در دست اجرا نیز همگام و در همراهی با طرح تهیه شده و با اجتناب از شتابزدگی و آمرانه انجام شود، این طرح‌ها نیز همچون سایر طرح‌ها با رضایت‌مندی شهروندان روبه‌رو می‌شود.

کد خبر 602646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.