رونمایی از نخستین نسخه متاورس سئول

دولت سئول از اولین نسخه بتای متاورس سئول یا "دنیای مجازی شهری" رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متاورس فرضیه‌ای از آینده اینترنت به‌شمار می‌رود که از محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین پایدار و غیرمتمرکز تشکیل می‌شود و از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، گوشی‌های هوشمند، عینک‌های واقعیت افزوده و رایانه‌ها قابل دسترسی خواهد بود.

سئول پایتخت کره جنوبی، اولین شهر جهان بود که در نوامبر سال ۲۰۲۱ مدعی شد فناوری متاورس را پیاده خواهد کرد و از مزایای آن برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان بهره خواهد برد. مدیران سئول هزینه لازم برای این اقدام را ۵.۲ میلیون دلار آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند و مدعی هستند که تمام این هزینه برای فناوری‌های متاورس به عنوان بخشی از استراتژی تحولات دیجیتالی شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پایتخت کره جنوبی تا سال ۲۰۲۶ از محیطی متاورس برخوردار خواهد بود و تمام خدمات شهری نظیر اقتصاد، آموزش، فرهنگ و گردشگری بر مبنای آن اجرا خواهد شد.

رونمایی از نخستین نسخه متاورس سئول

فرضیه متاورس در سئول برای اولین بار به طور آزمایشی پیاده خواهد شد و مدیران از کاربران خواهند خواست انتقادها و پیشنهادهای خود را از این فناوری ارائه دهند تا به آن‌ها در بهبود هرچه بیشتر رویکردهای خود برای از میان برداشتن باگ‌ها و سایر مشکلات احتمالی کمک کنند.

اولین مرحله متاورس آزمایشی در نوامبر سال ۲۰۲۲ پیاده خواهد شد و طی آن، کاربران قادر خواهند بود از طریق آواتارهای شخصی به دنیای متاورس پایتخت کره جنوبی دسترسی پیدا کنند و به بهره‌گیری از فضاهای مجازی واقعی بپردازند. این افراد همچنین قادر خواهند بود با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند و به واسطه مشورت با یکدیگر، مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف مانند آموزش به حداقل برسانند.

مدیران سئول مدعی شده‌اند که متاورس به شیوه‌های مختلف و مبتنی بر سطوح فناوری و نیاز متفاوت کاربران در شهر پیاده خواهد شد و در نهایت، یک بستر آموزشی بسیار قدرتمند برای دنیای پس از کرونای پایتخت کره جنوبی ایجاد خواهد کرد.

نکته جالب توجه این است که پس از سئول، مدیران بسیاری از شهرهای دیگر جهان نظیر دبی در امارات متحده عربی و شهرهای چینی نیز مدعی شده‌اند که از پیشگامان پیاده‌سازی فناوری متاورس جهان خواهند بود.

رونمایی از نخستین نسخه متاورس سئول

کد خبر 602593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.