واریز ۳,۹۹۲ میلیارد ریال به حساب کشاورزان

با عاملیت بانک کشاورزی تا پایان دهم شهریورماه، بیش از ۵۲ هزار و ۴۰۰ تن گندم به ارزش شش هزار و ۵۴ میلیارد ریال به صورت تضمینی از کشاورزان استان اصفهان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از آغاز فصل خرید گندم ۳۹ مرکز خرید در استان با مشارکت سازمان غله و شرکت‌های تعاونی روستایی از طریق سامانه جامع الکترونیکی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی ۵۲ هزار و ۴۷۴ تن گندم در قالب ۱۴۵۳۹ محموله از کشاورزان خریداری کرده‌اند.

در این خصوص رضا جمشیدیان، مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: تا امروز مبلغ سه هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال معادل ۶۶ درصد وجه گندم خریداری و به حساب گندم‌کاران واریز شده و عملیات پرداخت همچنان ادامه دارد.

ارزش وزنی گندم خریداری شده از کشاورزان اصفهانی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته صددرصد رشد داشته که نشان دهنده استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم است.

ابتدای سال جاری هیئت دولت قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۱۵ هزار ریال تعیین کرد. این رقم سال گذشته معادل ۷۵ هزار ریال به ازای هر کیلو بود.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی خرید تضمینی می‌تواند در افزایش تولید گندم و خودکفایی مؤثر باشد و تحریم‌ها را نیز خنثی کند.

کد خبر 602519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.