احیای هنرهای رو به فراموشی در مناطق محروم

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعار «عدالت فرهنگی» با رویکرد تقویت زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و توزیع عادلانه امکانات در فضای فرهنگی و هنری برای کل کشور تعیین‌ شده است.

احمد مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سیاست‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه مناطق محروم و امور فرهنگی اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزات در عرصه هنری و فرهنگی در پایتخت و مراکز کلان‌شهرهای کشور متمرکز شده و همین موضوع منجر به مهاجرت هنرمندان در عرصه‌های مختلف شده است.

وی با بیان اینکه در لوای مهاجرت هنرمندان به پایتخت و مراکز استان‌ها اتفاقات متعددی شکل خواهد گرفت، افزود: در این راستا شهرستان‌ها و شهرهای کوچک، به‌مرور زمان از حضور هنرمندان خالی خواهند شد که تبعات فرهنگی خود را به دنبال دارد.

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ضروری است فرصت‌های برابری در کل کشور برای هنرمندان همراه با توسعه امکانات در مناطق محروم شکل بگیرد که این مهم نیز جزو سیاست‌های اصلی و کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید است.

آموزش رایگان هنر در مناطق محروم

وی با بیان اینکه در راستای این سیاست‌ها، اقداماتی آغاز شده است، گفت: آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور با این پیوست که ابتدا آموزش به‌صورت گسترده شکل بگیرد و سپس برای ظرفیت اشتغال‌زایی و فضای اقتصاد هنر نیز برنامه‌ریزی شود، در حال انجام است.

مقیمی بابیان اینکه تکمیل سریع‌تر پروژه‌های هنری نیمه‌تمام در سطح کشور نیز در دستور کار استان‌ها قرار دارد، اظهار کرد: بر این اساس شعار «عدالت فرهنگی» با رویکرد تقویت زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و توزیع عادلانه امکانات در فضای فرهنگی و هنری در کل کشور همراه با تسهیل در صدور مجوزها در مناطق محروم تعیین شده است.

وی با اشاره به دیگر سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق محروم خاطرنشان کرد: شناسایی، احیا و تقویت هنرهای وانهاده که در حال فراموشی است از دیگر اولویت‌های این وزارت‌خانه است.

مقیمی حمایت از هنرمندانی که خود و هنر آن‌ها در سطح کشور مهجور مانده‌اند را دیگر سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار کرد: در روزهای آتی به‌صورت تفصیلی و مشروح، آخرین اقدامات و تصمیمات در این عرصه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 602508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.