شهردار رشت با دقت و حساسیت بیشتری انتخاب شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ۲۹ نفر نامزد تصدی شهرداری این شهر هستند، گفت: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر در انتخاب دو شهردار پیشین رشت تجربه خوبی نداشته است، بنابراین شهردار جدید با دقت و حساسیت بیشتری انتخاب می‌شود.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس فراخوان و فرصت تعیین شده دو هفته‌ای، ۲۹ نفر نامزد تصدی شهرداری رشت که یک زن و ۲۸ مرد هستند، رزومه خود را به دبیرخانه شورای اسلامی شهر ارائه کردند.

وی افزود: جلسات شورای اسلامی شهر رشت با محوریت بررسی برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری رشت و انتخاب شهردار آغاز شده است و جلسه بعد شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: تعهد، تخصص، تجربه، اخلاق‌مداری، پاک‌دستی، تکریم ارباب رجوع، داشتن سابقه کاری در شهرداری‌های هم‌سطح شهرداری رشت، داشتن کارنامه موفق و برنامه کارآمد برای توسعه شهر رشت و توانمندی انجام اقدامات اساسی و مؤثر در توسعه و پیشرفت شهر از مهم‌ترین اولویت‌های اعضای شورای اسلامی شهر در انتخاب شهردار جدید رشت است.

وی تصریح کرد: بومی بودن برای تصدی شهرداری رشت یک امتیاز است، اما کافی نیست، البته اگر فرد بومی شرایط لازم را برای سمت شهردار داشته باشد، در اولویت انتخاب شورای اسلامی شهر قرار خواهد گرفت.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری به فردی پشت میزنشین نیاز ندارد، تاکید کرد: برنامه کاری مؤثری از گذشته در شهرداری موجود و مطالعات لازم بر روی آن انجام شده است و تنها یک شهردار با روحیه جهادی می‌خواهد که در میدان عمل برنامه‌ها را به نحو احسن به نفع شهر و شهروندان عملیاتی و اجرا کند.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری با جدیت توسط سرپرست شهرداری در حال پیگیری بوده و طی این مدت اقدامات مؤثری توسط وی انجام شده است، تاکید کرد: اتمام پروژه‌هایی نیمه‌تمام و تأثیرگذار در توسعه شهر از جمله رینگ ۹۰ متری، معابر اصلی شامل مسیر سرگل به سعدی و بلوار شهید احسان‌بخش و سایر مسیرها، ایجاد درآمد پایدار شهری از طریق جذب سرمایه‌گذار در استخر عینک و رفع آلودگی از دو رودخانه زرجوب و گوهررود با کمک تمام دستگاه‌های متولی و استفاده بهینه از حاشیه این رودخانه‌ها باید توسط شهردار جدید رشت پیگیری و انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات کارآمدی جهت رشد و توسعه «شهر خلاق خوراک؛ رشت» انجام نشده و مدیریت شهری از این مزیت بهره‌مندی مناسب و کافی نداشته است که شهردار جدید رشت باید جهت حفظ و ارتقای این برند تلاش کند.

وی گفت: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر در انتخاب دو شهردار پیشین رشت تجربه خوبی نداشته است، بنابراین در تلاش هستیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با نهایت دقت و حساسیت بیشتر شهرداری اصلح و در شأن شهر و شهروندان رشت را انتخاب کنیم تا در سه سال باقی مانده از عمر شورای ششم شهر عملکرد مفیدی داشته باشد.

به گزارش ایمنا، هجدهم تیرماه سال جاری، امیرحسین علوی، شهردار رشت در جلسه استیضاح از سمت خود برکنار شد و مجتبی خدمت‌بین‌دانا از کارکنان رسمی شهرداری با ٩ رأی اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

کد خبر 602501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.