لزوم ایجاد نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان اصفهان/ ریسباف آماده تبدیل شدن به موزه است

شهردار اصفهان گفت: یکی از تأکیدات مدیریت شهری ایجاد موزه بزرگ اصفهان بوده که پیگیری‌های لازم برای ایجاد موزه در کارخانه ریسباف انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در مراسم رونمایی از اثر جدید استاد "رضا بدرالسما"، هنرمند نگارگر تحت عنوان «سلمان محمدی» اظهار کرد: استاد بدرالسما، نماد استقامت در جامعه هنری است و آثار این هنرمند از معرفت عمیق او به مبانی معنوی، دینی و عرفانی الهام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شخصیت استاد بدرالسما ستودنی است، ادامه داد: به عنوان خادمان شهر امیدواریم قدردان حضور هنرمندانی مانند استاد بدرالسما باشیم، زیرا اصفهان، هویت خود را مرهون تلاش هنرمندان می‌داند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: لازم است شرایطی را برای ایجاد نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان فراهم کنیم و داشته‌ها، ذخایر و زیبایی‌های شهر را در معرض دید عموم قرار دهیم.

قاسم‌زاده تاکید کرد: نباید این آثار از دید عموم دور باشد، زیرا مردم حق دارند از دیدن آنها لذت ببرند.

وی با بیان اینکه یکی از تأکیدات مدیریت شهری ایجاد موزه بزرگ اصفهان بوده و پیگیری‌های لازم برای ایجاد موزه در کارخانه ریسباف انجام شده است، گفت: هنوز مذاکرات و جلسات با افرادی که کارخانه را در تملک دارند، به نتیجه نرسیده است، در حالی که اگر این کارخانه به موزه تبدیل شود، خدمت بزرگی به شهر، کشور و فرهنگ خواهد شد، زیرا می‌توانیم آثار ده‌ها هنرمند، همچون استاد بدرالسما را در معرض دید مردم شهر، کشور و گردشگران خارجی قرار دهیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کاربری کارخانه ریسباف، ایجاد موزه تعریف شده است، افزود: سوله‌ها برای ایجاد موزه بزرگ اصفهان در کارخانه ریسباف آماده است و فقط نیاز به طراحی دارد؛ شهرداری اصفهان نیز آمادگی دارد که برای تبدیل کارخانه به موزه معوض بدهد، یا مالکیت برای آنها باشد و مدیریت شهر آن را احیا کند، اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

قاسم‌زاده تصریح کرد: همه امکانات و مجوزها برای ایجاد موزه فراهم است، اما کارخانه در اختیار دستگاهی است که اراده‌ای برای انجام این کار ندارد.

کد خبر 602454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.