دستگیری باند فالگیرهای خشن در اصفهان

چهار زن فالگیر که با بیهوش کردن افراد مُسن طلاجات آنها را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: درپی شکایت تعدادی از زنان مُسن مبنی بر سرقت طلاجات از منازل آنها، موضوع با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکیان مشخص شد اعضای یک باند چهار نفره از زنان سارق به صورت دو به دو به منازل افراد مُسن رفته و به بهانه‌های مختلف خود وارد منزل آنها می‌شدند و با بیان اینکه در فالگیری تبحر دارند از آنها می‌خواستند تا چشمانشان را برای لحظه‌ای ببندند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: پس از اینکه زنان، چشمانشان را می‌بستند دهان و بینی آنها را گرفته و با دستمالی که آغشته به مواد بیهوشی بود آنها را بیهوش کرده و در بلافاصله طلاجات داخل منزل را سرقت کرده و به وسیله یک دستگاه خودروی سواری که راننده نیز همدستشان بود متواری می‌شدند.

وی اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و انجام یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی مشخصات خودرویی که سارقان از آن استفاده می‌کردند شناسایی و در رصد هوشمندانه کارآگاهان قرار گرفت و نهایتاً با اقدامی ضربتی در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان متوقف و راننده آن نیز دستگیر شد.

سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: با دستگیری راننده خودرو و تحقیقات از وی هر چهار زن این باند که در سرقت‌ها دست داشتند نیز دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه متهمان تا کنون به هفت فقره سرقت اعتراف کردند، ارزش اموال به سرقت رفته توسط این افراد را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه چهار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه تمام مال باختگان این پرونده شناسایی شدند، گفت: چنانچه افراد مُسن دیگری به این شیوه مورد سرقت قرار گرفتند می‌توانند به منظور شناسایی سارقان و تنظیم شکایت به پلیس آگاهی استان اصفهان واقع در شهرک قائمیه مراجعه کنند.

کد خبر 602387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.