از قدرت‌نمایی در درگیری دسته جمعی تا ضربه چاقوی سارق بر قلب مأمور پلیس

قدرت نمایی در درگیری دسته جمعی، زورگیری بی‌رحمانه با قمه، بازداشت قاچاقچی اسلحه و مهمات جنگی، دستگیری قاتل فراری در کمتر از چهار ساعت، ضربه چاقوی سارق بر قلب مأمور پلیس، کشف شیشه و تیغه فلزی در کیک و کشف محموله سنگین مواد مخدر در زاهدان را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی قاسم‌پور فرمانده انتظامی شهرستان کرج، اظهار کرد: شامگاه جمعه یازدهم شهریور درپی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی و قدرت‌نمایی توسط دو نفر از اوباش منطقه اخترآباد، دستگیری این افراد در دستور کار کلانتری ۲۲ مهرشهر قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه این اوباش قبل از رسیدن گشت انتظامی از محل درگیری گریخته بودند، با انجام اقدامات پلیسی در کمتر از ۱۲ ساعت مخفیگاه آنها شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج در پایان با بیان اینکه پلیس به هیچ‌وجه اوباشی‌گری و قدرت‌نمایی افراد هنجارشکن را برنمی‌تابد، خاطرنشان کرد: اوباش دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

زورگیری بی‌رحمانه با قمه

شنبه دوازدهم شهریور ماه جاری، رسیدگی به پرونده زورگیری از یک مرد جوان در پارک ساحل حکیمیه در دستور کار بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ (ویژه‌سرقت) و تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

ماجرای این پرونده از آنجا آغاز شد که ساعت ۲۳ شب یازدهم شهریور زورگیری با سلاح سرد و درگیری یک مرد جوان با مردم در پارک ساحل محله حکیمیه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۴۶ حکیمیه راهی محل حادثه شدند و بررسی‌های اولیه را آغاز کردند اما مرد جوان قبل از رسیدن پلیس از پارک ساحل پا به فرار گذاشته بود.

تحقیقات میدانی تیم پلیسی نشان داد، متهم پس از گذاشتن قمه بر روی گردن یک مرد جوان در پارک ساحل اقدام به زورگیری کرده که عده‌ای از مردم پس از مشاهده این حادثه به کمک مرد جوان رفتند که در این میان درگیری رخ داده است.

مأموران پلیس با دریافت این اطلاعات مهم، رصدهای اطلاعاتی خود را آغاز کردند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف پارک، هویت متهم را شناسایی و با اقدامات خاص پلیسی مخفیگاه وی را در محله خاک سفید شناسایی کردند.

همین کافی بود تا تیم پلیسی با هماهنگی تلفنی با بازپرس کشیک دادسرای ویژه دادسرای ناحیه ۳۴ راهی مخفیگاه موردنظر شوند و در یک عملیات غافلگیرانه، متهم را داخل خانه خود دستگیر کنند.

متهم پس از انتقال به دادسرای ناحیه ۳۴ و در جریان بازپرسی به جرم خود مبنی بر زورگیری با یک قمه در پارک ساحل محله حکیمیه معترف شد و دلیل بزه انتسابی را اعتیاد به مواد مخدر اعلام کرد.

با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ (ویژه‌سرقت) متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

بازداشت قاچاقچی اسلحه و مهمات جنگی

علیرضا احمدی منش دادستان بندرعباس اظهار کرد: در راستای تأمین امنیت استان و با توجه به هماهنگی به عمل آمده از طرف اداره کل اطلاعات استان هرمزگان با دستگاه اطلاعاتی یکی از استان‌های همجوار، یک باند سازمان یافته قاچاق سلاح و مهمات کشف و منهدم شد.

وی افزود: پس از اخذ دستور مقام قضائی، سربازان گمنام امام زمان (عج) اقدام به متلاشی نمودن این باند نمودند که در نتیجه آن سه نفر دستگیر شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه از این باند ۱۰ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۸ تیغه خشاب و مقادیر متنابهی فشنگ کشف و ضبط شده است، تأکید کرد: با توجه به شناسایی موارد مشابه کشف سلاح از ابتدای امسال تاکنون، اجرا و تدوین طرح جامع جمع‌آوری سلاح ضرورتی اجتناب ناپذیر است و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز این مهم را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

دستگیری قاتل فراری در کمتر از ۴ ساعت

هادی افراسیابی فرمانده انتظامی خمین اظهار کرد: ساعت ۲۰:۵۳ روز گذشته با اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، مبنی بر وقوع درگیری منجر به ضرب و جرح در یکی از محله‌های مسکونی شهرستان خمین، بلافاصله مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان برای بررسی موضوع به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران شهرستان خمین با حضور در محل حادثه و در بررسی‌های اولیه دریافتند، چهار مرد جوان با یکدیگر درگیر شده و اقدام به ضرب و جرح یکدیگر کرده‌اند که یکی از آنها قبل از حضور مأموران، از صحنه درگیری متواری شده و سه جوان مجروح از سوی نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین با اشاره به جان سپردن یکی از طرفین این نزاع خیابانی که جوانی ۱۹ ساله بود، تصریح کرد: پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، بلافاصله تحقیقات تخصصی و بررسی‌های لازم برای دستگیری عامل قتل جوان آغاز شد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی عملیاتی پلیس و پوشش امنیتی مناسب و با همکاری اداره جنایی پلیس آگاهی استان، قاتل که با محدود شدن عرصه، هیچ راهی برای خارج شدن از محدوده جغرافیایی شهرستان نداشت، سرانجام در کمتر از چهار ساعت خود را به پلیس معرفی کرد.

افراسیابی با بیان اینکه متهم در تحقیقات و بازجویی‌های اولیه پلیس، به بزه ارتکابی اعتراف کرد، افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

ضربه چاقوی سارق بر قلب مأمور پلیس

صبح امروز مأموران پلیس پیشگیری پایتخت یک سارق منزل را در محله نامجو دستگیر می‌کند. متأسفانه این سارق منزل که مسلح به سلاح سرد بوده است به شهید استوار یکم امیر کیوانلو که او را دستگیر کرده بود، حمله‌ور می‌شود و با چاقو ضرباتی را به او وارد می‌کند.

براساس اعلام منابع آگاه حاضر در محل یکی از ضربات چاقو به قلب این مأمور رشید و دلاور برخورد می‌کند و او را به درجه شهادت نائل می‌کند. اخبار تکمیلی را مقامات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام می‌کند.

کشف شیشه و تیغه فلزی در کیک

فردی درحال خوردن کیک ناگهان احساس جسم تیز در گلو کرد و به سرعت راهی بیمارستان شد. براساس تحقیقات مشخص شد که این شخص چند تکه شیشه موجود در کیک را بلعیده است.

کشف محموله سنگین مواد مخدر در زاهدان

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راستای کنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر و رصد تحرکات قاچاقچیان در مناطق شمال، مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، سرنخ‌هایی از فعالیت عناصر مسلح و قاچاق افیونی برای جابه‌جایی و انتقال محموله سنگین مواد مخدر به عمق کشور به دست آمد که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، هیرمند و سراوان شناسایی و تکاوران انتظامی به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، مناطق مورد نظر را تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند محموله‌های مورد نظر را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که با خودروهای پراید، پژ و۴۰۵، پارس، وانت تویوتا و اتوبوس درحال انتقال مواد افیونی بودند به محض مشاهده تکاوران انتظامی اقدام به تیراندازی به سمت آنان کردند و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک مناسب عملیاتی مقابله به مثل کرده و با آتش پر حجم خود خودروهای حامل مواد را زمین‌گیر کردند.

وی اضافه کرد: سوداگران مرگ که تاب مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند، با رها کردن خودروهای حامل مواد به اطراف متواری که در ادامه و طی تعقیب و گریز قاچاقچیان در ارتفاعات مناطق مذکور پنج سوداگر مرگ دستگیر شدند. در پاکسازی محل‌های درگیری و طی بازرسی از خودروهای توقیف شده از قاچاقچیان در مجموع یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد افیونی و یک قبضه سلاح کلاش، دو قبضه سلاح شکاری و یک دستگاه بی سیم دستی کشف شد و تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند قاچاق ادامه دارد.

کد خبر 602306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.