حل مسائل شهری با بهره‌گیری از تجارب دیگر شهرداری‌ها

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سمنان گفت: حل مسائل شهری با بهره‌گیری از تجارب دیگر شهرداری‌ها میسر می‌شود؛ آمادگی داریم همه تجارب خود را در حوزه خدمات شهری به شهرهای دیگر انتقال دهیم.

مهدی خالصی‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری نشست دبیرخانه مشورتی معاونان خدمات شهری شمال و شمال‌شرق کشور که با حضور هشت شهرداری در شهر رشت برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های همفکری به منظور انتقال تجربیات میان شهرداری‌ها، نقش مهمی در بهبود عملکرد مدیریت شهری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست، افزود: مسائل حوزه ساماندهی مشاغل، جمع‌آوری پسماندها، تفکیک زباله‌ها، سد معبر و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سمنان، با معرفی شهرک بازیافت سمنان به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین شهرک بازیافت کشور، خاطرنشان کرد: فاز بعدی توسعه این شهرک در دست اقدام است و برای انتقال تجارب فنی و مهندسی در حوزه بازیافت به دیگر شهرداری‌ها، اعلام آمادگی می‌کنیم.

خالصی‌دوست، آموزش شهروندی در برخورد با مسائل شهروندی را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: درخصوص سگ‌های ولگرد، آموزش شهروندان در کنار اقدامات شهرداری می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی نرم‌افزار سیوا (سامانه الکترونیکی جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان) را گامی در راستای حرکت به سوی شهر سالم عنوان و تصریح کرد: اقدامات انجام شده در حوزه پلمب انبارهای ضایعاتی و رفع سد معبر معابر شهر با تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده شهرداری سمنان در این نشست بود؛ حل مسائل شهری با بهره‌گیری از تجارب دیگر شهرداری‌ها میسر می‌شود و آمادگی داریم همه تجارب خود را در حوزه خدمات شهری به شهرهای دیگر انتقال دهیم.

به گزارش ایمنا، نشست دبیرخانه مشورتی معاونان خدمات شهری شمال و شمال‌شرق کشور با حضور معاونان خدمات شهری شهرداری‌های گرگان، گنبد، ساری، بابل، بجنورد، شاهرود، سمنان و رشت به مدت دو روز در محل شهرداری رشت برگزار شد.

کد خبر 602297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.