توسعه حمل‌ونقل عمومی راهکاری برای رفع ترافیک در پایتخت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا توسعه حمل‌ونقل عمومی محقق نشود، برای رفع ترافیک و آلودگی هوا به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز_ یک شنبه _ در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران شورای شهر تهران با اشاره به تذکر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر اسقاط نشدن خودروهای فرسوده به ازای ورود خودروهای جدید، اظهار کرد: به یاد شیبانی در شوراهای قبل افتادم که به طور مکرر تاکید می‌کرد؛ مسئله اسقاط خودرو جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای فرسوده به اقتصاد ملی آسیب می‌زند، چرا که این خودروها از بنزین یارانه‌ای استفاده کرده است، اما آلایندگی دو چندانی دارند و به کشور ضرر وارد می‌کنند، ادامه داد: کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و جلسات زیادی در این خصوص تشکیل شده است، اما قانون هوای پاک داریم و باید آن قانون عملیاتی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا توسعه حمل‌ونقل عمومی محقق نشود، برای رفع ترافیک و آلودگی هوا به نتیجه نمی‌رسیم، از شهردار تهران دعوت می‌کنیم که سه‌شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر حاضر شود و در مورد ورود اتوبوس‌ها و توسعه مترو در صحن شورای اسلامی شهر گزارش دهد.

وی تصریح کرد: البته وزارت صمت و پلیس راهور که مسئولیت اسقاط خودروها را دارند، باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را در راستای عملیاتی شدن این مهم انجام دهند.

کد خبر 602278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.