ظرفیت تعاونی‌ها در کشور مغفول مانده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سیزدهم شهریورماه نیز به عنوان روز تعاون نام‌گذاری شده و این امر اهمیت موضوع تعاون را گوشزد می‌کند، اما بخش تعاونی‌ها در کشور مغفول مانده و هنوز به مرحله خوبی نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه سیزدهم شهریورماه_ در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) و گرامیداشت سال روز شهادت رئیسعلی دلواری که بنام روز مبارزه با استکبار استعمار انگلیس نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: روز ۱۲ شهریور سالگرد شهادت مردی است که در مقابله استعمارگری ایستاد و با جانفشانی خود توانست استعمار انگلیس را در هم شکند.

وی ادامه داد: واژه پیر را نیز به پسوند انگلیس اضافه می‌کنم، چرا که استعمار انگلیس، پیرترین استعمارگر زمین است و ابتدا این انگلیس بود که آغازگر برنامه استعمار در کشورها بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ماجرای استعمارگری که با خوی وحشیگرایانه همراه است، به ویژه در هندوستان، برخی کشورهای آسیایی و آفریقا اتفاق افتاد که ریشه آن کشور انگلیس بود و مشخص است که این تفکر استعماری همچنان وجود دارد و باید گفت که در حال حاضر ملت انگلیس و شهروندان انگلیس آنچه دارند از همان دوران استعمار است که دولتشان از ملت‌های دیگر چپاول کرد و به سرزمین خود برد.

وی افزود: اقدام و عمل رئیسعلی دلواری یک مسئولیت بزرگ است، این مرد یک ایرانی شجاع، علاقه‌مند به ایران و شهادت‌طلب بود که به خاک سرزمین خود خدمتی کرد که به عنوان یک ویژگی ایرانی قلمداد می‌شود که در مقابل ظلم و استبداد انگلیس ایستاد و در نهایت به شهادت رسید.

چمران تصریح کرد: امروز سیزدهم شهریور ماه نیز به عنوان روز تعاون نامگذاری شده است و این امر اهمیت موضوع تعاون را گوشزد می‌کند، اما بخش تعاونی‌ها در کشور مغفول مانده و هنوز به مرحله خوبی نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: به نقل از مدیرکل تعاون‌های یکی از شهرهای استان تهران که اعلام کرده بود ۲۵۰ تعاونی داریم، اما غیر فعال است و کار نمی‌کنند، باید بگویم برای من فعالیت نکردن چنین تعاونی‌هایی ناراحت‌کننده بود که باید این موضوع اصلاح و فعال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: اگر تعاونی‌ها فعال باشد، بسیاری از گلایه‌ها و مسائل از بین می‌رود و اگر محصولی فروخته می‌شود، در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه کشاورزی با عدالت بیشتری همراه است چرا که وجود نداشتن تعاونی‌ها باعث می‌شود، تولیدکننده ضرر کند و اجناس با قیمت بالاتری فروخته شود و قیمت معقولانه‌ای که باید به دست تولیدکننده برسد، نمی‌رسد، ضمن اینکه وجود تعاونی‌ها می‌تواند زمینه اصلاح و ترمیم بسیاری از کاستی‌ها و سو استفاده‌ها را بگیرد.

وی گفت: روز دانشمند بزرگ ایرانی ابوریحان بیرونی و سلمان فارسی را نیز گرامی می‌دارم و به خود می‌بالیم که ایرانی هستیم و سلمان یک ایرانی بود که در جمع اصحاب نزدیک پیامبر اسلام (ص) بود.

کد خبر 602275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.