پهنه رودکی در مرکز تهران تعیین تکلیف شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پهنه رودکی پهنه‌ای ارزشمند در مرکز تهران محسوب می‌شود، اما عنوانی از آن در طرح‌های موضعی سند طرح جامع و طرح‌های موضعی پیوست طرح تفصیلی ذکر نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _یکشنبه سیزدهم شهریورماه_ در تذکر پیش از دستور خود در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت پهنه رودکی، اظهار کرد: بر اساس برنامه سوم، شهرداری تهران موظف شد به منظور توسعه سرانه فضاهای فرهنگی و هنری شهر تهران پهنه رودکی حدفاصل خیابان‌های انقلاب، ولی‌عصر، نوفل لوشاتو و حافظ را جزو خوشه‌ها و راسته‌های فرهنگی اولویت‌دار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: پهنه رودکی پهنه‌ای ارزشمند در مرکز تهران محسوب می‌شود اما عنوانی از آن در طرح‌های موضعی سند طرح جامع و طرح‌های موضعی پیوست طرح تفصیلی ذکر نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون بیش از چهار سال است که طرح تهیه شده برای این پهنه که منجر به ایجاد محدودیت‌هایی در تراکم و نوع کاربری‌ها برای شهروندان این محدوده شده، هیچ یک از مراحل تصویب را از شورای اسلامی شهر تا شورای عالی شهرسازی و معماری نگذرانده است.

وی تصریح کرد: از شهرداری تهران درخواست می‌کنم هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این پهنه مطابق قانون اقدامات لازم را انجام دهد.

دولت قانون درآمد پایدار را تصویب کرده است

مهدی عباسی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به قانون درآمد پایدار، اظهار کرد: این قانون در دولت تصویب شده است.

وی افزود: وزارت کشور فرصت سه ماه داشت تا قانون درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها را تهیه و ابلاغ کند، اما با وجود گذشت یک ماه هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: درخواست ما این است که دستورالعمل‌های این موضوع به کلانشهرها ابلاغ شود.

کد خبر 602271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.