شناسنامه‌دار شدن ۱۰هزار اصله درخت در سنندج

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: این سازمان در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی فضاهای سبز شهری، اقدام به شناسایی گونه‌های درختی در پارک‌های اصلی شهر کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، علی اصغری اظهار کرد: به استناد ماده دو و تبصره یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهر، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری سنندج اقدام به آماربرداری درختان واقع در پارک‌های اصلی در مناطق چهارگانه شهر کرده است.

وی افزود: پروژه پلاک‌کوبی درختان برای مدیریت فضاهای سبز شهری و اعمال تصمیم‌گیری‌های آینده در سطح شهر ضروری است و با مدیریت درست و اصولی می‌توان خروجی‌های صحیح و کاربردی از وضعیت فعلی درختان به دست آورد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۰ هزار اصله درخت از گونه‌های مختلف در این پارک‌ها آماربرداری و کدهای ۱۲ رقمی شامل کد منطقه، محیط بن، ردیف قرارگیری و خیابان برداشت و ثبت شده است.

اصغری با اشاره به استمرار این طرح، تاکید کرد: برای تمام درختانی که مورد آماربرداری قرار گرفته‌اند نصب پلاک در فاز بعدی انجام خواهد شد، در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی فضاهای سبز شهری، سازمان سیما منظر و فضای سبز اقدام به شناسایی گونه‌های درختی در سطح پارک‌های اصلی سطح شهر کرده است.

وی با بیان اینکه حفظ محیط‌زیست به عنوان سرمایه ملی و طبیعی مورد تاکید است، گفت: باید از هرگونه فعالیت مخرب در حریم فضاهای سبز که منجر به آسیب‌رسانی به این گونه سطوح می‌شود خودداری کرد و همه شهروندان خود را در حفظ این سرمایه ملی موظف بدانند.

کد خبر 602231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.